  • Data: 2011-05-08 15:59:44
    Temat: Re: audio w dvb-t - jak to jest/bedzie
    Od: on <o...@o...no> szukaj wiadomości tego autora

    > powiedzmy, ze kupimy sobie tv z dvb-t2 np.
    > brytyjskiego/austriackiego/szewdzkiego rynku i przywieziemy do Polski
    > i bedziemy chcieli poogladac sobie programy z mux1-3. I jak taki tv
    > natrafi na E-AC3 to co wtedy? Taki tv z dvb-t2 (HE-AAC bo niby to jest
    > zalecane od 2004..) natrafi na AC-3/E-AC3....to bedzie dzwiek?
    > Loteria!!!!!

    To nie loteria, to pewność, jeśli odbiornik nie obsługuje AC3/E-AC3 to
    prawdopodobnie za jakiś czas, jeśli nadawcy zdecydują się na wyłączenie
    fonii MPEG, co nie jest jeszcze przesądzone, po prostu będzie cisza.

    Niektóre kraje faktycznie wybrały AAC/HE-AAC dla swojej telewizji
    cyfrowej. Inne AC3. E-AC3 jest kolejną wersją, rozszerzeniem tego standardu.

    W systemach DVB dopuszczona jest zarówno kompresja AC3 jak i AAC.
    Proponuję przejrzeć normę ETSI EN 300468.
    Warto rzucić okiem choćby na: Tabelę 26: "Stream_content and
    component_type" oraz Załącznik D: "Service information implementation of
    AC-3 and Enhanced AC-3 audio in DVB systems".

    > a czy ktoras ze stacji juz testowala E-AC3??? Oczywiscie problem jest
    > wtedy, GDY nie ma podstawowej sciezki w mpeg-? layer ????

    z tego co mi wiadomo jeszcze nie

    > tylko ten ten "zwykly" T, to u nas jest niezwykly, bo jestesmy inni
    > niz reszta Europy (mpeg-4 i audio tez E-AC3)

    Nie przesadzajmy, kraje w naszym regionie wybrały podobnie.
    Poza tym nowe chipsety obsługują te wszystkie standardy, kwestia
    'uaktywnienia' przez odpowiednie opłaty licencyjne.

    Obecnie cena w miarę przyzwoitego STB MPEG-4 SD/HD, AC3/E-AC3, PVR
    spadła do około 200zł i nadal spada.
    Więc zamiast takiego 'bezpieczniego' na wiele lat za prawie 1000zł lub
    więcej, można zaryzykować wymianę sprzętu za 3 czy 5 lat, jeśli zajdzie
    taka potrzeba. W sumie taka wymiana pewnie wyjdzie taniej.

    > od jakiegos czasu dochodze wlasnie do takiego wniosku, ze tylko box z
    > PC+Linux/Windows w srodku jest wstanie przetrwac i zagwarantowac
    > kompatybilnosc w zmieniajacych sie warunkach.

    tyle, że tego PCta też pewnie trzeba będzie wymienić lub rozbudować po
    kilku latach...

    > miala byc akcja informacyjna....I nic! Tylko co tu informowac, ze i
    > tak nie obejrzycie kompletu programow...

    Cały czas czekamy na Ministerstwo Infrastruktury. To w ich gestii jest
    koordynacja kampanii informacyjnej.

    > A co ze znakowaniem sprzetu? Teraz ludek idzie do sklepu i kupuje pod
    > wplywem emomcji/promocji..........i nie wie tak naprawde, czy kupuje
    > sprzet z czymkolwiek kompatybilny....

    Znakowania nie będzie ale...
    Bezpieczeństwo zakupów, przynajmniej częściowo, zagwarantuje nowa ustawa
    o wdrożeniu DVB-T w Polsce. Jest w niej zapis, że sprzedając sprzęt
    niezgodny z krajowymi wymaganiami sprzedawca będzie musiał uzyskać
    *pisemne* potwierdzenie od klienta, ze jest świadom tego faktu.

    Jeśli ktoś akceptuje/podpisuje wszystko by zaoszczędzić parę zł to nic
    nie pomoże. Jeśli natomiast ktoś zastanawia się co robi, to przy takim
    oświadczeniu może ręka mu zadrży i zainteresuje się tematem.

    Jest też ustawa o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. Jeśli
    odbiornik miał odbierać DVb-T w Polsce, a nie odbiera to w ciągu 1 roku
    można sprzęt zwrócić.

    ... wszystkie te kwestie zostały przedyskutowane i są nieźle opisane na
    forum EmiTel'a, nie chce mi się tego przepisywać. Zainteresowanych
    standardami, planami, stanem wdrożenia i funkcjami dostępnych
    odbiorników DVB-T zapraszam na to forum.