    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Wed, 9 Jan 2013 11:44:27 -0800 (PST)
    Subject: Re: [audio] cichy dźwięk przez złącze optyczne
    From: "Jarek P." <j...@g...com>

    W dniu środa, 9 stycznia 2013 17:52:42 UTC+1 użytkownik BartekK napisał:

    > Przestaw na wyjście słuchawkowe, ustaw
    > głośność w TV na maks lub prawie maks, i zobacz wtedy jak to gra na
    > ampitunerze?

    Mam ustawione "wyjście zewnętrzne". Przełączenie na "głośniki TV daje tyle, że
    równolegle z amplitunerem pracują jeszcze głośniki TV i ich głośność (i tylko ich)
    mogę regulować z pilota TV, na głośność amplitunera to nie wpływa.
    W menu samego TV można jeszcze regulować głośność wyjścia cyfrowego, ale domyślnie
    jest max, można jedynie stłumić.

    Dzwoniłem dziś na wsparcie techniczne samsunga i ku mojemu zdumieniu, po drugiej
    stronie miałem technicznego człowieka, który potrafił coś więcej, niż automatyczne
    recytowanie "dziękuję za czas oczekiwania", pogadaliśmy sobie jak inżynier z
    inżynierem, dowiedziałem się od niego, że z TV wychodzi sygnał dwudziestobitowy.
    Powiedzcie mi, czy jest możliwa sytuacja, w której Yamaha oczekuje sygnału 24
    bitowego i w tym momencie, jeśli z TV wychodzi prosta PCM (o czym za moment),
    przetwornik amplitunera widzi po prostu sygnał, w którym cztery najstarsze bity są
    zawsze zerowe?
    Amplituner powinien mi sam rozpoznawać, czy sygnał jest typu PCM, czy DTS, odbiera
    zawsze tylko PCM, ręcznie przestawiony na DTS po prostu milczy. Jako źródło sygnału
    mam cyfrową naziemną, czy z tego wogóle odbiera się fonię z DTS?

    J.