    From: sundayman <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: atmega13 - przejście napięcia sieci przez 0
    Date: Tue, 11 Jun 2013 04:34:41 +0200

    > Tak, nie jest wymagana synchronizacja... Słyszałeś kiedyś o takim nowym
    > wynalazku pod nazwą GPS? O transmisji SS?

    I to ci się jakoś kojarzy z wykrywaniem przejścia napięci przez zero ?

    > Ni. To jest _właściwość_ tego układu, że sygnał jest słaby i wymaga
    > filtrowania. Masz prosty układ za cenę filtra cyfrowego tak jak w
    > sigma-delta masz prosty układ (1 komparator) za cenę cyfrowej decymacji.

    Bzdura. Sygnał nie jest "słaby". On jest po prostu zwyczajnie
    niestabilny, co wynika w prostej linii z tego, że jest to "proteza".
    Dajesz jakieś oderwane od kontekstu przykłady.

    Zabezpieczenie przepięciowe linii procesora nie jest czymś stabilnym i
    przewidywalnym (jak widać). To, że stosując różne "sprytne" rozwiązania
    z "korekcjami" (równie dobrze można by zrobić jakieś "softwareowe PLL"),
    da się zmusić to coś to jako-takiego działania, to jeszcze nie wynika z
    tego, że to jest DOBRE rozwiązanie.

    Ale niepotrzebnie się ze mną wykłócasz. Dla mnie możesz sobie stosować
    takie rozwiązania do woli. Twój czas - twoja sprawa.
    Ja unikam takich "wynalazków" jak ognia, bo właśnie nie mam czasu ani
    ochoty na walkę za cenę kilku zł.
    Ani potem na zastanawianie się kiedy to będzie działać, kiedy nie, i
    dlaczego...