-
91. Data: 2017-05-03 16:41:12
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
W dniu 03.05.2017 o 15:55, HF5BS pisze:
>
> Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
> news:oecgor$2du$1@dont-email.me...
>> fajnie się Was czyta, ale co powiecie na takie coś:
>>
>> char key = keypad.waitForKey(); //czekaj na naciśnięcie klawisza
>> Serial.println(key); //wyświetl co zostało naciśnięte
>>
>> no i działa pięknie. wciskam 1 na klawiaturce, na ekranie pojawia się
>> 1. jak wcisnę 2 to na ekranie "wyskoczy" 2. Niestety na wyświetlaniu
>> się kończy. Problem pojawia się przy próbie wykorzystania zmiennej
>> "Key" w matematyce, gdyż "1" z klawiatury, zapamiętuje się jako key =
>> 48. Chwała Bogu że 2 to 49, 3 to 50, więc szybko problem "obszedłem",
>> ale nie rozwiązałem. nie wiem dlaczego arduino tak "robi"
>
> Wszędzie tak masz.
> Na szybko, więc mało eleganckie i ze znienawidzonym GOTO, ale prościej
> się nie da:
> 10 a$=INKEY$: REM w różnych dialektach jest to bardzo różnie
> 20 PRINT a$;: GOTO 10
tyle że to mi wygląda na program z zx specrtum. a przy okazji, czy
dałoby się pisać programy w basicu na arduino?
ToMasz
-
92. Data: 2017-05-03 19:18:41
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: Pcimol <...@...com>
On 2017-05-03 14:03, ToMasz wrote:
> fajnie się Was czyta, ale co powiecie na takie coś:
>
> char key = keypad.waitForKey(); //czekaj na naciśnięcie klawisza
> Serial.println(key); //wyświetl co zostało naciśnięte
>
> no i działa pięknie. wciskam 1 na klawiaturce, na ekranie pojawia się 1.
> jak wcisnę 2 to na ekranie "wyskoczy" 2. Niestety na wyświetlaniu się
> kończy. Problem pojawia się przy próbie wykorzystania zmiennej "Key" w
> matematyce, gdyż "1" z klawiatury, zapamiętuje się jako key = 48. Chwała
> Bogu że 2 to 49, 3 to 50, więc szybko problem "obszedłem", ale nie
> rozwiązałem. nie wiem dlaczego arduino tak "robi"
Arduino czyli co?
Przecież to jakiś AVR - z całą pewnością robi co mu kompilator kazał.
-
93. Data: 2017-05-03 20:10:42
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: slawek <f...@f...com>
On Wed, 03 May 2017 16:41:12 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
wrote:
> dałoby się pisać programy w basicu na arduino?
Bascom?
-
94. Data: 2017-05-04 08:21:17
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oebbpb$tf2$...@n...news.atman.pl...
>> QBASIC da się odpalić na współczesnych Windows. MS miał taką paczkę
>> o
>I często to robię na XP - działa bardzo ładnie. Choć ja staram się
>używać QB64 (są wersje 32 i 64), tylko muszę rozpracować problem, że
>liczba w okolicach 2^24, przy permamentnym dodawaniu +1, nagle
>przestaje rosnąć i nie wyrzuca błędu.
Ta liczba to tak naprawde float 32-bit z 24-bit mantysy ?
>> nazwie OLDDOS (czy jakoś tak) - uzupełniała WIN95 o QBasic, subst,
>> join itp. Można pobrać gdzieś z serwera MS.
>W98 miał to już chyba na pokładzie. Nie pamiętam, czy nie miał tego
>również NT4, ale nawet jeśli nie (dawno już nie używam, ale postawić
>bez problemu dam radę), wiem, że w XP musiałem dogrywać, co nie było
>problemem, bo w necie znajduje się to chyba szybciej, niż o gołych
>babach.
Byly jeszcze skryptowe java i basic, jscript i ... wscript ?
J.
-
95. Data: 2017-05-04 08:32:04
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "slawek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:a...@n...v.pl
...
>Albo coś takiego:
>a = 200.0;
>b = 200.0;
>if (a + b == 400.0) ...
>else...
To mi przypomnialo przyklad z PL/1, nie pamietam dokladnie cos typu
I=1 ;
IF (I=1) THEN ...
i ... nie wykonuje sie.
Tlumaczenie bylo zawile - poniewaz I nie zadeklarowano, to przyjmuje
typ integer.
Ale 1 to typ float.
Przy podstawieniu zamieniamy float na integer.
Ale przy porownaniu zamieniamy oba typy na jakis tam jeden wspolny,
czyli robimy dwie konwersje ... i juz nie jest rowno.
Przyklad z jakiejs ksiazki Bieleckiego.
J.
-
96. Data: 2017-05-04 14:12:44
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "slawek" <f...@f...com> napisał w wiadomości
news:almarsoft.4137246897094205670@news.v.pl...
> On Wed, 03 May 2017 16:41:12 +0200, ToMasz <t...@p...fm.com.pl>
> wrote:
>> dałoby się pisać programy w basicu na arduino?
>
> Bascom?
No, dokładnie. Składnia niemal identyczna.
Zresztą, co się zaprogramuje, to się użyje, choćby Malbolge, czy Brainfuck,
bądź jakiś inny ezoteryk.
Albo zwykły BASIC, co komu wygodniej.
--
"Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.
Na tym polega zasadnicza różnica między psem a człowiekiem"
(C) Mark Twain
-
97. Data: 2017-05-04 14:22:23
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:590ac85e$0$658$65785112@news.neostrada.pl...
>>I często to robię na XP - działa bardzo ładnie. Choć ja staram się używać
>>QB64 (są wersje 32 i 64), tylko muszę rozpracować problem, że liczba w
>>okolicach 2^24, przy permamentnym dodawaniu +1, nagle przestaje rosnąć i
>>nie wyrzuca błędu.
>
> Ta liczba to tak naprawde float 32-bit z 24-bit mantysy ?
Pojęcia nie mam, czemu QB64 tak się zachowuje.
(QBASIC)
>>W98 miał to już chyba na pokładzie. Nie pamiętam, czy nie miał tego
>>również NT4, ale nawet jeśli nie (dawno już nie używam, ale postawić bez
>>problemu dam radę), wiem, że w XP musiałem dogrywać, co nie było
>>problemem, bo w necie znajduje się to chyba szybciej, niż o gołych babach.
>
> Byly jeszcze skryptowe java i basic, jscript i ... wscript ?
Był, a jakże! Tylko, że nie razem z instalką, a dokładał się w WU. Ale WU
dla NT4 nie tyle może wyłączono, ile spieprzono i tak, jak system widzi
stronę (jak sprawdzałem, tak było, na maszynie wirtualnej), tak kontrolka WU
ładuje się z którejś wyższej wersji chyba i potem nie chce pokazać się WU
dla NT4, rozumiem, że już się poprawek nie pisze, ale to, co powstało, to
znów chyba nie zajmuje aż tyle miejsca, a nie wszędzie da się pójść wyżej.
JScript był chyba jakiś szczątkowy, a w SP6, była okrojona wersja DirectX 6,
dzięki czemu chodziły niektóre gry. Niektórzy manipulowali w Rejestrze,
udając wyższy numer DX i im więcej jeszcze gier chodziło. Java... Chyba
wchodziła z WU. BASIC... Nie pomnę.
--
"Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.
Na tym polega zasadnicza różnica między psem a człowiekiem"
(C) Mark Twain
-
98. Data: 2017-05-04 15:19:55
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:oef6dr$nlu$...@n...news.atman.pl...
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>I często to robię na XP - działa bardzo ładnie. Choć ja staram się
>>>używać QB64 (są wersje 32 i 64), tylko muszę rozpracować problem,
>>>że liczba w okolicach 2^24, przy permamentnym dodawaniu +1, nagle
>>>przestaje rosnąć i nie wyrzuca błędu.
>
>> Ta liczba to tak naprawde float 32-bit z 24-bit mantysy ?
>Pojęcia nie mam, czemu QB64 tak się zachowuje.
A zmienna jest jakiego typu ?
Jesli dobrze czytam, to on kompiluje do C, moze da sie podejrzec.
Albo
http://www.qb64.net/wiki/index.php/DIM
zadeklaruj wyraznie jako Double, Long, czy _FLOAT
Jesli dobrze czytam - zmienna bez przyrostka bedzie domyslnie Single -
i masz odpowiedz.
J.
-
99. Data: 2017-05-04 20:55:43
Temat: Re: arduino, początki, inny edytor
Od: "HF5BS" <h...@...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:590b2a7d$0$5154$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:oef6dr$nlu$...@n...news.atman.pl...
> Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
>>>>I często to robię na XP - działa bardzo ładnie. Choć ja staram się
>>>>używać QB64 (są wersje 32 i 64), tylko muszę rozpracować problem, że
>>>>liczba w okolicach 2^24, przy permamentnym dodawaniu +1, nagle przestaje
>>>>rosnąć i nie wyrzuca błędu.
>>
>>> Ta liczba to tak naprawde float 32-bit z 24-bit mantysy ?
>
>>Pojęcia nie mam, czemu QB64 tak się zachowuje.
>
> A zmienna jest jakiego typu ?
To zależy od sposobu wywołania, jeśli wcześniej nie nastąpiłą jawna
deklaracja, to pojedynczej precyzji, czyli normalna. Mnie nawet nie o to
chodzi, że przestaje dalej liczyć. Stan taki jednak uważam za błędny i
program powinien się w jakikolwiek sposób wyburaczyć, czy to komunikatem,
czy z błędem wykonania, nic, cisza i zmienna, która stała się stałą. (ale
słowa zagrały) :)
>
> Jesli dobrze czytam, to on kompiluje do C, moze da sie podejrzec.
W każdym razie jest masa źródeł w C.
>
> Albo
> http://www.qb64.net/wiki/index.php/DIM
> zadeklaruj wyraznie jako Double, Long, czy _FLOAT
Spróbuję, jak najbardziej, albowiem nie zamierzam tego zostawić przynajmniej
bez zbadania. Spróbuję wszystkich deklaracji, przynajmniej wykorzystam jakoś
rozrzutność kompilatora i szybkość systemu, zaniedbując (z konieczności)
ściślejsze pisanie programu. Jak któraś ruszy, to może zostanę?
>
> Jesli dobrze czytam - zmienna bez przyrostka bedzie domyslnie Single - i
> masz odpowiedz.
Zadanie by się zmieściło z pojedyńczą precyzją, a nawet stałoprzecinkową
(-32768 - 32767 OIDP, jakby się dało unsigned, to jeszcze lepiej, ale nie
wiem, czy kompilator to umożliwi). Martwi mnie raczej to, że powyżej pewnej
wartości licznik się zatrzymuje i mimo dostawania kolejnych wartości do
dodania, licznik stoi i nie sygnalizuje błędów, a przecież sygnalizacja nie
została wyłączona, jak przekroczę zakres, to błąd jak najbardziej,
wyskakuje. Oby nie był to problem z podziałem cecha/mantysa (bo wtedy jawnie
będę musiał posiłkować się jakimś nieekonomicznym trybem, kiedy normalnie
nie powinno to być potrzebne)... ale nie będę rozkminiać teraz, dziwnie się
dziś czuję (pijany bez kropli alkoholu), nie mam siły myśleć. Może w nocy,
jak się trochę rozkręcam...?
A rozkminić chcę, 5 MB na sekundę, to żaden problem dla QB64, może MP3 po
swojemu zrobię? :))
--
"Jeśli przyjmiesz do siebie zabiedzonego psa i sprawisz,
że zacznie mu się dobrze powodzić - nie ugryzie cię.
Na tym polega zasadnicza różnica między psem a człowiekiem"
(C) Mark Twain