-
1. Data: 2010-07-15 22:11:40
Temat: aquaplaning
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
To jakie zaleznosc rzadza aquaplaningiem ?
Bo mam pewne watpliwosci:
http://www.joemonster.org/filmy/25579/Oryginalny_pom
ysl_na_powodz
J.
-
2. Data: 2010-07-15 22:22:15
Temat: Re: aquaplaning
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
>
> To jakie zaleznosc rzadza aquaplaningiem ?
>
>
> Bo mam pewne watpliwosci:
> http://www.joemonster.org/filmy/25579/Oryginalny_pom
ysl_na_powodz
Aquaplaning jedzie z tyłu na linie :)
-
3. Data: 2010-07-15 22:37:02
Temat: Re: aquaplaning
Od: "Maciek" <m...@g...pl>
> Aquaplaning jedzie z tyłu na linie :)
..a z przodu samochod popowodziowy :-)
Pozdrawiam
Maciek
-
4. Data: 2010-07-16 17:38:55
Temat: Re: aquaplaning
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w
wiadomości news:4c3f6df7$0$19169$65785112@news.neostrada.pl...
> J.F. pisze:
>> To jakie zaleznosc rzadza aquaplaningiem ? Bo mam pewne
>> watpliwosci:
>> http://www.joemonster.org/filmy/25579/Oryginalny_pom
ysl_na_powodz
>
> Aquaplaning jedzie z tyłu na linie :)
Owszem, ma niezly wspolczynnik obciazenia powierzchni, ale ja
patrze na auto: ADAC i inni badacze sie biedza jak pokryc droge 5
mm wody w celu testowym, a tu jest ze 200mm wody .. i nic .
To w koncu jaka predkosc i poziom wody jest wystarczajacy ?
J.
-
5. Data: 2010-07-17 22:34:37
Temat: Re: aquaplaning
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:i1pueb$thh$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4c3f6df7$0$19169$65785112@news.neostrada.pl...
>> J.F. pisze:
>>> To jakie zaleznosc rzadza aquaplaningiem ? Bo mam pewne watpliwosci:
>>> http://www.joemonster.org/filmy/25579/Oryginalny_pom
ysl_na_powodz
>>
>> Aquaplaning jedzie z tyłu na linie :)
>
> Owszem, ma niezly wspolczynnik obciazenia powierzchni, ale ja patrze na
> auto: ADAC i inni badacze sie biedza jak pokryc droge 5 mm wody w celu
> testowym, a tu jest ze 200mm wody .. i nic .
> To w koncu jaka predkosc i poziom wody jest wystarczajacy ?
pomijając wyporność całego samochodu zakladam, ze w praktyce akłaplaning
zależy bardziej od prędkości, ciężaru oraz jednostkowego nacisku na
powierzchnie, niż od samego poziomu wody (oczywiście w pewnym zakresie,
czyli od jakiegoś minimum do głębokości zatapiającej osie koła głebokość nie
będzie miala większego znaczenia)
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
6. Data: 2010-07-18 23:57:48
Temat: Re: aquaplaning
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
J.F. pisze:
> Użytkownik "Tomasz Pyra" <h...@s...spam.spam> napisał w wiadomości
> news:4c3f6df7$0$19169$65785112@news.neostrada.pl...
>> J.F. pisze:
>>> To jakie zaleznosc rzadza aquaplaningiem ? Bo mam pewne watpliwosci:
>>> http://www.joemonster.org/filmy/25579/Oryginalny_pom
ysl_na_powodz
>>
>> Aquaplaning jedzie z tyłu na linie :)
>
> Owszem, ma niezly wspolczynnik obciazenia powierzchni, ale ja patrze na
> auto: ADAC i inni badacze sie biedza jak pokryc droge 5 mm wody w celu
> testowym, a tu jest ze 200mm wody .. i nic .
> To w koncu jaka predkosc i poziom wody jest wystarczajacy ?
Żeby dobrze popłynąć lekkim Cinquecento na oponach 175, trzeba mieć
jakieś 120km/h i tej wody kilka mm (tyle co zazwyczaj w koleinie wystarczy).
No i płynie się wtedy wierzchem jak po lodzie (zero reakcji na
kierownicę i hamulce).