    From: Andrzej Jarzabek <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: ale ceny
    Date: Mon, 29 Nov 2010 02:02:29 -0800 (PST)

    On Nov 20, 3:55 pm, Roman Werpachowski <r...@g...com>
    wrote:

    > No i takich zleceń nie musi mieć non-stop, są okresy posuchy a jeść
    > trzeba.
    >
    > Standardowa stawka w Londynie dla programisty kontraktowego to ?400/
    > dzien albo wiecej. Jak do tego ma dojść jeszcze "domain knowledge", to
    > idzie jeszcze bardziej w górę. W porównaniu z typową pensją dobrego
    > programisty na tym rynku (min. ?40,000 rocznie) wychodzi, że stawka
    > dzienna = 0.01*roczna pensja brutto. Powiedzmy, że nasz dzielny polski
    > programista ma mieć roczna pensję 48tys. brutto (nie tak dużo znowu)

    Mam nadzieję, że bardzo mało. Też nie znam rynku, ale rozmawiałem
    niedawno z kimś z branży headhunterskiej i ten ktoś twierdzi, że dla
    programisty z jakimś sensownym doświadczeniem 12k miesięcznie jest bez
    problemu do wyciągnięcia (i to poza Warszawą).

    > to wyjdzie 480 zł. dziennie. Czyli minimalne zlecenie na które komuś
    > się bedzie chciało wystawiać ofertę w necie to spokojnie coś rzędu
    > 1000 zł.

    Ja myślę, że rozsądny człowiek za kontrakt na dwa dni będzie chciał
    wyższą stawkę, niż za kontrakt na pół roku.