  • 11. Data: 2012-11-26 21:58:23
    Temat: Re: akumulator... znowu do wymiany?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    > Mojej matce w peugeocie padł akumulator jenox. zasłabł ostatniej zimy,
    > ale że w garażu jest możliwość doładowania, to przejeździł całą zimę,
    > całe lato i.... właśnie dzisiaj zastrajkował. nie ma nawet 3 lat. 10V i
    > ładowanie mało efektywne. tzn "prostownik" który może dać 15amper, daje
    > 3, napięcie na klemach akumulatora momentalnie rośnie, prawie do 15V

    Przede wszystkim zmień prostownik - doładowując wysuszyłeś akumulator.
    No i sprawdź napięcie alternatora - może on tez swoje dodał.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 12. Data: 2012-11-26 22:00:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    > Co wy robicie z tymi akumulatorami że wytrzymują tylko cztery lata?
    > Albo mniej?

    Albo mało jeżdżą albo maja pecha.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 13. Data: 2012-11-26 22:00:43
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > A konkretnie ?

    Daewoo? ;P

    > A konkretnie ? :-P

    Centra?

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2012-11-26 22:01:28
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello jerzu,

    > No właśnie się zastanawiam co trzeba zrobić, żeby zarżnąć tak szybko
    > akumulator :)

    Nic. Wystarczy nie jeździć.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 15. Data: 2012-11-26 22:03:09
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 26 Nov 2012 21:43:35 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Po prostu gówniane są, rozwarstwiają się cele, opadają na dno i się
    >zwierają :]

    Jak na razie to nic takiego mi się nie przytrafiło.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 16. Data: 2012-11-26 22:04:21
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-11-2012 22:03, jerzu pisze:
    > Jak na razie to nic takiego mi się nie przytrafiło.

    Widocznie jeździsz więcej niż Roman, jemu padały OIDP Centry. Albo miał
    popsuty alternator.

    --
    pozdr.

  • 17. Data: 2012-11-26 22:04:42
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 26 Nov 2012 22:01:28 +0100, RoMan Mandziejewicz
    <r...@p...pl.invalid> wrote:

    >Nic. Wystarczy nie jeździć.

    I od niejeżdżenia akumulator padnie? Może się rozładowac, ale żeby
    zaraz do smietnika się nadawał?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 18. Data: 2012-11-26 22:09:25
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 26 Nov 2012 22:04:21 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Widocznie jeździsz więcej niż Roman, jemu padały OIDP Centry. Albo miał
    >popsuty alternator.

    W Masterze to ja nawet nie wiem jaki jest akumulator :)) Przez ponad 6
    lat nawet nie zaglądałem do niego. W Mondeo jest jakiś brandowany
    przez Citroena, czyli ma ponad cztery lata, bo tyle auto jest w Polsce
    i z tym akumulatorem przyjechało z Francji.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 19. Data: 2012-11-26 22:11:13
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Mamy kilka samochodow i niektorymi nie jezdzimy przez miesiac :-(
    >
    > Albo majac klopoty z akumulatorem kupujemy nowy, zamiast naprawic
    > alternator.

    Co sie przejmujesz, niech kupuje dalej i dalej jezdzi 2 lata na niedoladowanym :)

    sz

  • 20. Data: 2012-11-26 22:11:39
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-11-2012 22:04, jerzu pisze:
    > I od niejeżdżenia akumulator padnie? Może się rozładowac, ale żeby
    > zaraz do smietnika się nadawał?

    Obecnym samochodem jeżdżę w kratkę. Np. 2 lata temu jeździłem nim
    codziennie ok 45km, rok później.. różnie, w tym roku b.mało bo jeżdżę
    innym. Póki co w/w Varta nie robi scen, nigdy się do niej nie dotykałem.
    Generalnie najprościej zwalić na użytkownika, a typowy pad z dnia na
    dzień to po prostu zwarcia w obrębie płyt o czym już pisałęm (kiepska
    jakość wykonania).

    --
    pozdr.