  • 1. Data: 2012-11-26 20:37:58
    Temat: akumulator... znowu do wymiany?
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    witam

    Mojej matce w peugeocie padł akumulator jenox. zasłabł ostatniej zimy,
    ale że w garażu jest możliwość doładowania, to przejeździł całą zimę,
    całe lato i.... właśnie dzisiaj zastrajkował. nie ma nawet 3 lat. 10V i
    ładowanie mało efektywne. tzn "prostownik" który może dać 15amper, daje
    3, napięcie na klemach akumulatora momentalnie rośnie, prawie do 15V
    w środku susza (bezobsługowy) dolałem niemalże litr wody, ale to już
    tylko po to aby dojechać do serwisu po nowy.

    Co brać czego się wystrzegać? Ostatnio koledzy polecali odwiedziny w
    supermarketach, ale na allegro (odbiór osobisty w rejonie 10km) mogę
    kupić bosha 45 ah, taniej niż "no name" w suprmarkecie. podróba jakaś?

    ToMasz

  • 2. Data: 2012-11-26 20:55:58
    Temat: Re: akumulator... znowu do wymiany?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-11-2012 20:37, ToMasz pisze:
    > Co brać czego się wystrzegać? Ostatnio koledzy polecali odwiedziny w
    > supermarketach, ale na allegro (odbiór osobisty w rejonie 10km) mogę
    > kupić bosha 45 ah, taniej niż "no name" w suprmarkecie. podróba jakaś?

    Polecam niebieską Vartę. Pierwszy akumulator który wytrzymał u mnie
    ponad 4 lata i nadal ma się bardzo dobrze.

    --
    pozdr.

  • 3. Data: 2012-11-26 21:01:23
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-11-26 19:37:58 +0000, ToMasz
    <n...@n...neostrada.pl> said:

    > Co brać

    Najtańszy z długą, dają się zrealizować gwarancją.

    > czego się wystrzegać?

    Najdroższych z krótką gwarancją, niedającą się zrealizować.

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2012-11-26 21:15:04
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 26 Nov 2012 20:55:58 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Polecam niebieską Vartę. Pierwszy akumulator który wytrzymał u mnie
    >ponad 4 lata i nadal ma się bardzo dobrze.

    Co wy robicie z tymi akumulatorami że wytrzymują tylko cztery lata?
    Albo mniej?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2012-11-26 21:18:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2012 21:01:23 +0100, Bydlę napisał(a):
    > On 2012-11-26 19:37:58 +0000, ToMasz
    > Najtańszy z długą, dają się zrealizować gwarancją.

    A konkretnie ?

    > Najdroższych z krótką gwarancją, niedającą się zrealizować.

    A konkretnie ? :-P

    J.

  • 6. Data: 2012-11-26 21:31:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-11-2012 21:15, jerzu pisze:
    > Co wy robicie z tymi akumulatorami że wytrzymują tylko cztery lata?
    > Albo mniej?

    Nic, a co powinienem robić?

    --
    pozdr.

  • 7. Data: 2012-11-26 21:35:04
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Mon, 26 Nov 2012 21:31:33 +0100, DoQ <p...@g...com> wrote:

    >Nic, a co powinienem robić?

    No właśnie się zastanawiam co trzeba zrobić, żeby zarżnąć tak szybko
    akumulator :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 8. Data: 2012-11-26 21:40:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 26 Nov 2012 21:15:04 +0100, jerzu napisał(a):

    > Co wy robicie z tymi akumulatorami że wytrzymują tylko cztery lata?
    > Albo mniej?

    Mamy kilka samochodow i niektorymi nie jezdzimy przez miesiac :-(

    Albo majac klopoty z akumulatorem kupujemy nowy, zamiast naprawic
    alternator.

    J.

  • 9. Data: 2012-11-26 21:43:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-11-2012 21:35, jerzu pisze:
    > No właśnie się zastanawiam co trzeba zrobić, żeby zarżnąć tak szybko
    > akumulator :)

    Po prostu gówniane są, rozwarstwiają się cele, opadają na dno i się
    zwierają :]

    --
    pozdr.

  • 10. Data: 2012-11-26 21:45:35
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 26-11-2012 21:40, J.F. pisze:
    > Mamy kilka samochodow i niektorymi nie jezdzimy przez miesiac :-(
    > Albo majac klopoty z akumulatorem kupujemy nowy, zamiast naprawic
    > alternator.

    Akurat nie trafiłeś. Padały mi w samochodach używanych na co dzień i
    przy sprawnych akumulatorach. Np. cudowny EXIDE padł mi bez ostrzeżenia
    po całym dniu jeżdżenia (ze 4x uruchamiałem silnik tego dnia),
    wyłączyłem silnik przed bramą, otworzyłem bramę i już go nie
    uruchomiłem. Nawet lampka w kabinie prawie nie świeciła.

    --
    pozdr.