eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaakumulator rozładowany do zeraRe: akumulator rozładowany do zera
  • Data: 2014-02-05 01:06:34
    Temat: Re: akumulator rozładowany do zera
    Od: k...@g...com szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu wtorek, 4 lutego 2014 23:15:56 UTC+1 użytkownik A. L. napisał:
    > On Tue, 4 Feb 2014 08:26:38 -0800 (PST), k...@g...com wrote:
    >
    >
    >
    > >W dniu wtorek, 4 lutego 2014 11:09:25 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    >
    > >> Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > >>
    >
    > >> news:503deb5f-2edc-49f3-9559-2368f8454382@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >>
    >
    > >> W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 23:58:01 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
    >
    > >>
    >
    > >> > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > news:3a2bfd38-fc19-472a-bff9-69596973d133@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > W dniu poniedziałek, 3 lutego 2014 16:15:37 UTC+1 użytkownik yabba
    >
    > >>
    >
    > >> > napisał:
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > news:490f0cac-094b-4b7e-96fd-3e73f0f45558@googlegrou
    ps.com...
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > W dniu niedziela, 2 lutego 2014 11:07:53 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > > Dnia Sun, 02 Feb 2014 10:04:17 +0100, PiteR napisał(a):
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > > Udalo mi sie niedawno akumulator do zera rozladowac. Naprawde do 0V.
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > > Prostownik przez zarowke potrzebowal dobe, zeby mu bezpiecznik
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > > przestal wywalac.
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > > Jak rozładowany akumulator może przepalać w prostowniku bezpiecznik
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > > skoro
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > > ma dużą oporność wewnętrzną i ona nie pozwala żeby popłynął duży prąd?
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > Dużą czyli ile?
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > Ładowałem chyba z 3 lub 4 akumulatory wyładowane do 0 i zawsze na
    >
    > >>
    >
    > >> > > początku
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > zachowywały się prawie jak zwarcie i ciągnęły duży prąd.
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > Potrafisz to w jakiś sposób wytłumaczyć? Najlepiej oprzyj się na tym że
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > akumulator to SEM + szeregowo umowny rezystor określający rezystancję
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > wewnętrzną. SEM jest stałe w dużym zakresie w sprawnym
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > akumulatorze i wynosi ok 2V na celę bez względu na stopień rozładowania.
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > Zmienia się jedynie Rw. Im bardziej rozładowany akumulator tym Rw
    >
    > >>
    >
    > >> > > większe.
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > Jak całkowicie rozładowany to SEM ma dalej w
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > okolicach 2V ale tak duże Rw że jak podłączyć żarówkę od małej latarki
    >
    > >>
    >
    > >> > > to
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > całe SEM odłoży się na Rw i na zaciskach akumulatora napięcie spadnie do
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > bliskiego zeru. Przy skrajnym rozładowaniu podlączenie
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > miernika o Rwmiernika =1Mom powoduje spadek napiecia na zaciskach do
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > zera.działa w obie strony. Przy rozładowaniu nie pozwala pociągnąć zbyt
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > dużego prądu ( bateria AAA jak by miała Rw=0 to przy
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > zwarciu dała by prąd nieskończenie wielki, krotko ale by dala). Przy
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > ładowaniu nie pozwala na ładowanie prądem większym niż (Uład-Uaku)/Rw.
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > Rezystancji wewnętrznej ładowarki można nie brać pod uwagę. To > jak
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > całkowicie rozładowany akumulator o rezystancji wewnętrznej liczonej w
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > > giga omach może wywalić przy kilkunastu woltach bezpiecznik 1A albo 5A?
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > Tego stałego SEM w funkcji rozładowania nie byłbym taki pewny. Mogę się
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > mylić, ale coś mi się kołacze, że SEM spada mocno po przekroczeniu
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > dopuszczalnego poziomu rozładowania. Rw zaś zmienia się z okolic 0,1-0,3
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > omów na 1-2 omy.
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > Zresztą doświadczenia potwierdzają tę teorię.
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > --
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > Pozdrawiam,
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> >
    >
    > >>
    >
    > >> > yabba
    >
    > >>
    >
    > >> Zadanie.
    >
    > >>
    >
    > >> Jaką rezystancję wewnętrzną będzie posiadał akumulator ołowiowy rozruchowy o
    >
    > >>
    >
    > >> SEM 12V jeśli po dołączeniu do niego silnika elektrycznego pobierającego 1kW
    >
    > >>
    >
    > >> napięcie na zaciskach akumulatora spadnie do 10,5V.
    >
    > >>
    >
    > >> Jaką rezystancję wewnętrzną będzie miał taki sam akumulator jak z
    >
    > >>
    >
    > >> poprzedniego zadania jeśli po podłączeniu do niego żarówki 5W napięcie na
    >
    > >>
    >
    > >> zaciskach spadnie do 9V.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> W pierwszym przypadku 0,018 oma, w drugim 7,2 oma.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> Czy akumulatory były naładowane do pełna?
    >
    > >>
    >
    > >> Dlaczego zakładasz, że SEM jest stałe? Moim zdaniem SEM zależy od stopnia
    >
    > >>
    >
    > >> naładowania.
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> --
    >
    > >>
    >
    > >> Pozdrawiam,
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >>
    >
    > >> yabba
    >
    > >
    >
    > >Sam widzisz jak się można pomylić. Pomyliłeś się w szacunkach prawie 10 razy. SEM
    jest stałe i wynika tylko z jakiś szeregów elektrochemicznych.
    >
    >
    >
    > QRWA, nauczycie sie pisac posty na usenet, cy gedziecie dalej
    >
    > generowac takie g,...a jak wyzej?
    >
    >
    >
    > A.L.

    Czy do kurwy nędzy nie możesz sobie ustawić czytnika żeby ukrywał cytowany tekst?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: