  • 1. Data: 2022-03-31 21:07:09
    Temat: akumulator
    Od: LEPEK <g...@w...pl>

    Hej,

    Jakie akumulatory się teraz kupuje? Żeby włożyć i zapomnieć na minimum 4
    lata. Muszę w Avensis wymienić (diesel) i się zastanawiam, czy brać
    najtańszy (Kozak niecałe 300,-), czy Varta (dziwnie tanie, koło 400,-),
    czy np. Yuasa (430,-), czy może jeszcze coś innego (Centra, Zap, Exide,
    Banner, Topla, Bosh - ależ tego jest...). Samochodu używam normalnie -
    wsiadam i jadę, czasem 1 km, czasem 15 km, a czasem 300 km, rocznie to
    może z 5-7000 km chyba robi, ale używam regularnie, nie ma przestojów po
    dwa tygodnie ;)
    Co radzicie?

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 2. Data: 2022-03-31 21:57:17
    Temat: Re: akumulator
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 31.03.2022 o 21:07, LEPEK pisze:
> [...]
    > wsiadam i jadę, czasem 1 km, czasem 15 km, a czasem 300 km, rocznie to
    > może z 5-7000 km chyba robi, ale używam regularnie, nie ma przestojów po

    Napisz sobie marki w kolejności od 1-12 i kliknij:
    https://pl.piliapp.com/random/wheel/ :)

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>

  • 3. Data: 2022-04-01 00:08:39
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 31.03.2022 o 21:07, LEPEK pisze:

    > Co radzicie?

    Kiedy zimą zabrakło prądu zacząłem intensywnie rozglądać się po
    akumulatorach. Na szczęście wystarczyło tylko naładować mój. Gdyby nie
    to, to chyba kupiłbym polski - czyli AutoPart albo ZAP Sznajder / Jenox.

    --
    -
    Akarm

  • 4. Data: 2022-04-01 00:48:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello LEPEK,

    Thursday, March 31, 2022, 9:07:09 PM, you wrote:

> [...]
    > wsiadam i jadę, czasem 1 km, czasem 15 km, a czasem 300 km, rocznie to
    > może z 5-7000 km chyba robi, ale używam regularnie, nie ma przestojów po

    Najtańszy.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2022-04-01 04:15:56
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 31.03.2022 21:07, LEPEK wrote:
> [...]
    > wsiadam i jadę, czasem 1 km, czasem 15 km, a czasem 300 km, rocznie to
    > może z 5-7000 km chyba robi, ale używam regularnie, nie ma przestojów po
    Ja srebrnego Boscha sobie chwalę. Wytrzymał u mnie 5 lat, a właściwie 7,
    ale ostatnie dwa lata to była tragedia w zimie - trzeba było doładowywać
    co dwa tygodnie. A auto jest katowane na krótkich dystansach po mieście,
    około 6000 km rocznie. Gdyby nie to, że moje auto to już gruz, to
    kupiłbym ponownie Boscha. A tak kupiłem najtańszy. :-D

  • 6. Data: 2022-04-01 04:24:29
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 01.04.2022 00:48, RoMan Mandziejewicz wrote:
    [...]
    > Najtańszy.

    IMO dobra rada, zwłaszcza, że auto OP zaczyna już wpadać do kategorii
    ,,gruz". :-) Dwa lata temu poszedłem do Intercarsu i zażyczyłem sobie
    ,,najtańszy aku 45 Ah jaki mają". Sprzedali mi chyba Exide (ale pewny nie
    jestem :-) ). Póki co działa bezproblemowo, nigdy nie był doładowywany.
    Aczkolwiek powoli przymierzam się do sprawdzenia go woltomierzem. Tak z
    ciekawości.

  • 7. Data: 2022-04-01 07:51:30
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 31.03.2022 21:07, LEPEK wrote:
    > Jakie akumulatory się teraz kupuje?

    Najtańsze które mają odpowiednią pojemność i prąd rozruchowy.

    Jeżeli akumulator padnie po kilkunastu miesiącach to najczęściej jest to
    wina użytkownika np. brak przykręconej łapy trzymającej akumulator lub
    był zostawiony na mrozie i nie ładowany przez kilka tygodni. Marka
    dowolna, działa to tak samo.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 8. Data: 2022-04-01 10:02:36
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > był zostawiony na mrozie i nie ładowany przez kilka tygodni. Marka
    > dowolna, działa to tak samo.

    Ciekawostka: akumulator centry - siakiś stary najtańszy. Stał przez 2
    lata rozładowany do zera (z włączonymi światłami) w corolli. Po
    całodobowym ładowaniu tępym prostownikiem i doprowadzeniu do gazowania
    samochód daje się odpalić:)

  • 9. Data: 2022-04-01 10:03:50
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    > wsiadam i jadę, czasem 1 km, czasem 15 km, a czasem 300 km, rocznie to
    > może z 5-7000 km chyba robi, ale używam regularnie, nie ma przestojów po

    Najtańszy nieoszukany kwasowo-ołowiowy.
    Na pewno nie żaden wapniowy lub z innymi udziwnieniami. Mają lepszy prąd
    rozruchu, ale nawet producenci w dokładnych danych technicznych
    deklarują krótszy czas ich życia.
    Najtańsze Centry wytrzymały: jedna 7 lat i padła, a druga ma już 10 lat
    i słabnie.
    Centra Plus wytrzymała trochę ponad 3 lata.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 10. Data: 2022-04-01 10:13:24
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sirapacz,

    Friday, April 1, 2022, 10:02:36 AM, you wrote:

> [...]
    > lata rozładowany do zera (z włączonymi światłami) w corolli. Po
    > całodobowym ładowaniu tępym prostownikiem i doprowadzeniu do gazowania

    Co nie zmieni faktu, że to trup. Do odpalenia potrzeba kilku Ah. Sam w
    Lanosie ratowałem się żelowym 7 Ah, jak mi całkiem Centra umarła.

    --
    Best regards,
    RoMan