  • 11. Data: 2009-04-01 22:56:01
    Temat: Re: "Zwalniający sinus" - zaproszenie
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <l...@w...pdi.net>

    Użytkownik Antek Laczkowski napisał:
    > Witam,
    > Pod tytułem, (który ma przyciągać uwagę) kryje się
    > seria zjawisk w przyrodzie, które wykazują okresowość,
    > ale ich częstotliwość (NIE amplituda) maleje w czasie.
    >
    > Mieszkających w Warszawie zapraszam na mój wykład
    > dotyczący tego typu zjawisk. Dla pozostałych przygotowałem
    > slajdy (pokaz PowerPoint, darmowa przeglądarka jest w sieci)
    > a także plik PDF.
    >
    > Lokalizacja, czas, etc., znajdziecie pod adresem:
    >
    > http://strony.aster.pl/antekl1/wyklady2009/w0401.htm
    >
    > Wstęp wolny. Zapraszam

    Mało masz lat skoro pod taką data taki tekst umieszczasz - uwierz
    staremu człowiekowi, widziałem "zwalniający sinus", dwudziesty stopień
    zasilania dawał częstotliwość w sieci rzędu 49 Hz...

    --
    Darek

  • 12. Data: 2009-04-02 07:34:02
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <l...@w...pdi.net> napisał w wiadomości

    >Mało masz lat skoro pod taką data taki tekst umieszczasz - uwierz staremu
    >człowiekowi, widziałem "zwalniający sinus", dwudziesty stopień zasilania
    >dawał częstotliwość w sieci rzędu 49 Hz...

    Niezaleznie od tego, ze ja nie zauwazylem by autor dowcipu stwierdzil, ze
    nie ma zwalniajacych sinusow w przyrodzie, to dwudziesty stopien zasilania
    niewiele ma wspolnego ze "zjawiskami w przyrodzie".

  • 13. Data: 2009-04-02 09:36:32
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Niezaleznie od tego, ze ja nie zauwazylem by autor dowcipu stwierdzil, ze
    > nie ma zwalniajacych sinusow w przyrodzie, to dwudziesty stopien zasilania
    > niewiele ma wspolnego ze "zjawiskami w przyrodzie".
    Też tak w pierwszym odruchu pomyślałem, ale widzę, że w podręcznikach
    szkolnych działalność człowieka zalicza się do przyrody (w odróżnieniu od
    natury).
    Coś mi się wydaje, że był okres, gdy zmiany biegunów magnetycznych Ziemi
    zachodziły częściej niż obecnie.
    Kolejne zlodowacenie też się jakoś spóźnia (podobno to przez wypiętrzenie
    Himalajów i ich wpływ na cyrkulację powietrza).
    Kolejny wybuch superwulkanu Yellowstone jest już spóźniony jeśli dobrze
    pamiętam o jakieś 30 tys. lat, choć coś tam się szykuje, bo ziemia się
    przechyliła i jakieś jezioro się wylało na bok.
    Epson rezonatory zegarkowe ustawia na +5ppm, bo w pierwszym roku użytkowania
    zwalniają mniej więcej o tyle.
    Księżyc się od nas oddala a więc i zmniejsza częstotliwość obiegu wokół
    Ziemi, a co za tym idzie częstotliwość przypływów się zmniejsza.
    Nie słyszałem aby cykle aktywności Słońca zwalniały, ale coś się dzieje z
    amplitudą, bo gdy w okolicach 2006 miało być minimum aktywność była prawie
    jak w czasie ostatniego maksimum.
    To tyle skojarzeń na ten temat.
    P.G.

  • 14. Data: 2009-04-02 10:57:39
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@C...pl> napisał w
    wiadomości news:49d48756$1@news.home.net.pl...

    > Też tak w pierwszym odruchu pomyślałem, ale widzę, że w podręcznikach
    > szkolnych działalność człowieka zalicza się do przyrody (w odróżnieniu od
    > natury).

    Niezle, czlowiek to kawalek przyrody, ale nie nautarlny ;-)