  • 31. Data: 2009-05-02 13:27:37
    Temat: Re: Zuzycie energii a proekologiczne nawolywania
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Budzik,

    Saturday, May 2, 2009, 3:08:41 PM, you wrote:

    > to nie wazne czego, moim zdaniem wazne jest to, ze dokładnie wiedziales o
    > co pytam, a jednak zamiast udzielic odpowiedzi, lub nie odzywac sie wcale
    > postanowiłes potrolowac. Taka jest moja opinia. Bez urazy. :)

    Nie mam obowiązku udzielania odpowiedzi lamerowi, który nie ma ochoty
    porządnie zadać pytania. To Ty oczekujesz od grupy pomocy i to w Twoim
    interesie jest takie zadanie pytania, żeby niepotrzebnych dyskusji nie
    prowokować.
    Po raz kolejny: http://rtfm.killfile.pl/#lajza i tym razem postaraj
    się zrozumieć, co czytasz.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 32. Data: 2009-05-02 16:47:16
    Od: MKi <e...@t...op.pl>

    > Pytanie jaki to moze byc bład. Bo czy to jest 0,1W czy 0,4W to mnie akurat
    > w omawianym problemie srednio interesuje.
    > Ale np. jezeli miernik pokazuje mi ze komputer zuzywa srednio 80-90W to juz
    > bład moglby byc wiekszy. Jaki?

    Każdy.
    Przecież Ci napisali.
    Wyobraź sobie samochód, jadący ostrymi, nieregularnymi zrywami.
    A Ty co minutę patrzysz na licznik i notujesz wskazywaną szybkość.
    Czy jesteś w stanie obliczyć średnią prędkość i oszacować
    błąd tego "pomiaru"? Kompletnie nie - jak masz pecha, zobaczysz
    zawsze najmniejsze lub największe szybkości.

    Pozdrowienia,
    MKi

  • 33. Data: 2009-05-02 16:49:20
    Od: AW <s...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Dobra dobra. Urządzenie mocy też nie zużywa, bo jak wpływa do niego 1W
    > mocy (w postaci prądu właśnie), to wypływa też 1W w postaci ciepła.

    No popacz Pan! A jednak akumulator ładuje. Pewno tym ciepłem.
    ;-)

    AW

  • 34. Data: 2009-05-02 17:00:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    AW napisało:

    > No popacz Pan! A jednak akumulator ładuje. Pewno tym ciepłem.
    > ;-)

    Nie "ładuje ciepłem", lecz odwrotnie. Jak się naładuje akumulator,
    na przykład w telefonie, to od tego naładowania zrobi się ciepło.
    Jak nie od razu, to za jakiś czas. Co się odwlecze, to nie uciecze,
    jak mądrzy ludzie gadają.

    --
    Jarek

  • 35. Data: 2009-05-02 21:49:11
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    J.F. pisze:

    > Wlasnie trafilem na listwe z osobnymi wylacznikami ..

    Zapuść linka. Już się przymierzałem aby coś takiego samemu sklecić.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 36. Data: 2009-05-02 21:54:51
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

    > Nie trzeba było długo czekać. Już w lutym zebrał się Mobile World Congress
    > i uchwalił co potrzeba:
    >
    > Nowy standard będzie korzystał z mini USB i od dzisiejszych standardów
    > będzie wydajniejsze o ok 50 proc.
    [...]
    > http://technologie.gazeta.pl/technologie/1,91146,628
    8005,Jedna_ladowarka_dla_wszystkich_telefonow.html

    Znowu jakieś dziwaczne tłumaczenie polskiego redaktora.
    Standard wspólnych ładowarek ma się opierać na złączu micro USB (nie
    mini USB!), zresztą stosowany jest już w telefonach chińskich już chyba
    od roku czy dwóch.

    http://mobileworldcongress.mediaroom.com/index.php?s
    =43&item=697

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 37. Data: 2009-05-02 22:01:21
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Adam Dybkowski napisał:

> [...]
    > Standard wspólnych ładowarek ma się opierać na złączu micro USB (nie
    > mini USB!), zresztą stosowany jest już w telefonach chińskich już chyba

    Nie chodziło mi o standardy wtyczek, tylko o pomysł, by po zakończeniu
    ładowania puszczać parę w gwizdek, czyli marnować energię na jakieś
    brzęczenie. Zamiast po prostu nie robic nic (i nie pobierać prądu
    więcej niż potrzeba, czyli prawie nic).

    --
    Jarek

  • 38. Data: 2009-05-03 01:04:11
    Od: Padre <P...@n...net>

    Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail j...@p...onet.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > i pewnie kosztuje 2x tyle co bez tych wylaczników :)

    W Biedronce kupiłem z 6 wyłącznikami i głównym za 9zł :)

  • 39. Data: 2009-05-03 08:00:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 02 May 2009 23:49:11 +0200, Adam Dybkowski wrote:

    >Zapuść linka. Już się przymierzałem aby coś takiego samemu sklecić.

    Biedronka.

    A produkt opisany tylko "CE KD-1615F"

    J.

  • 40. Data: 2009-05-03 09:15:49
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    Michał Lankosz pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:01052009.0A218157@budzik61.poznan.pl...
    >
    > Chętnie bym wyłączał tuner n-ki, tylko że on uruchamia się prawie dwie
    > minuty, nie mówiąc o tym, że na listę programów (EPG) trzeba czekać z
    > godzinę. Z tego co pamiętam w stanie czuwania pobiera 25W, a podczas
    > normalnej pracy o 5W więcej. Tu mogę się mylić z wartościami, ale chodzi o
    > to, że jest to jeden z niepotrzebnych pożeraków energii.

    Zgadza sie. Nawet już go kompletnie nie wyłaczam bo szkoda czasu. Ale
    czego wymaga od oprogramowania napisanego w Javie :)

    Niżej zamieszczam listę pomiarów wykonanych miernikiem z Allegro
    (pokazywał od 4W).

    wyszły tez Ciekawe rzeczy jak np żarówka halogenowa 300W zużywała tak
    naprawdę 330W.

    http://spreadsheets.google.com/ccc?key=pOm4ZWo4ZH8EE
    F-1yGyP0bg&hl=pl