    From: shg <s...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Źródło kilkaset amper przy kilku V
    Date: Thu, 22 Oct 2009 05:21:04 -0700 (PDT)

    On 22 Paź, 11:32, Marek Lewandowski <l...@p...onet.pl> wrote:
    > Możesz wziąć spawarkę, albo po prostu większe trafo toroidalne i
    > nawinąć mu kilka zwojów wtórnego solidną linką. Toroidalne, bo na
    > takie najprościej dołożyć wtórne bez rozbierania całości.

    Też myślę, że toroid byłby odpowiedni. Regulację można zrobić po
    stronie pierwotnej, chociaż to też nie takie proste, bo takie trafo
    potrafi "szarpnąć" nie co prądu, jak sie je w zerze napiecia włączy.
    Od biedy można też autotransformator na pierwotnej dołożyć, ale to
    raczej tylko jak się go już ma. Jeżeli natomiast regulacja miała by
    być "ręczna", raz na jakiś czas (dobrać moc i tak zostawić), to można
    zrobić na tym toroidzie na wtórnej - uzwojenie nawinąć rurką i odczep
    przez jakąś klamrę.
    Ewentualnie MOSFET-y na wtórnej, raczej kilka równolegle, w sumie i
    tak by taniej wyszło niż autotransformator, takie IRF3710 na przykład
    (tak tylko strzelam z typem, może są lepsze i tańsze).