  • 31. Data: 2015-08-28 14:23:25
    Temat: Re: Zrob to sam
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 14:12, Ergie pisze:
    > Użytkownik "J.F." napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jak wpadnę na to by się budować po drugiej stornie niż jest przedszkole
    > wiedząc że jest tylko kładka to będę miał świadomość że albo będę
    > odprowadzał pieszo albo jeździł naokoło.
    >
    > Przecież ten mostek z takim ograniczeniem był _zanim_ ktoś się
    > wybudował/zainwestował po drugiej stronie.
    >
    > Wybudowałem się na wsi i nie oczekuję że gmina mi wybuduje dwupasmowy
    > dojazd do A4 i A1 bo ja chcę mieć wygodnie.

    Bo nie o autostradę chodzi, tylko o zwykły dojazd. I tak - jak się
    wybudujesz, a nie ma dojazdu, to możesz takiego dojazdu żądać, nawet
    przez działki sąsiadów.

    --
    Liwiusz

  • 32. Data: 2015-08-28 18:03:00
    Od: masti <g...@t...hell>

    Ergie wrote:

    > Użytkownik "masti" napisał w wiadomości grup

    > Że co?

    że to, że budowa dróg należy do zadań administracji

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 33. Data: 2015-08-28 18:23:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-08-28 14:23, Liwiusz wrote:

    > Bo nie o autostradę chodzi, tylko o zwykły dojazd. I tak - jak się
    > wybudujesz, a nie ma dojazdu, to możesz takiego dojazdu żądać, nawet
    > przez działki sąsiadów.

    To nie po korwinowemu! Prawdziwy prawy korwinowiec wybudowałby sam!

    Shrek

  • 34. Data: 2015-08-28 18:41:54
    Od: masti <g...@t...hell>

    Shrek wrote:

    > To nie po korwinowemu! Prawdziwy prawy korwinowiec wybudowałby sam!

    nie. prawdziwy korwinowiec założyłby firmę a most ze strachu sam by się
    zbudował :)

  • 35. Data: 2015-08-28 19:11:27
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "J.F."

    >Czy wiesz, że sama dokumentacja projektowa takiego byle jakiego mostku w
    >wydaniu jakiegokolwiek państwowego urzędu to będzie kilkanaście tysięcy zł?
    >Na samą robotę zostanie z tych 30 tysięcy pewnie 15. Dalej uważasz, że
    >ktokolwiek zrobiłby to lepiej niż sami mieszkańcy???

    Lepiej ?
    No, mieszkancy raczej nie maja doswiadczenia w projektowaniu i budowie
    mostow.

    Zrobili co zrobili, moze i dobrze, a moze niezgodnie z planem
    wodno-prawnym i ich teraz zaleje :-)
    ---
    ... fala zarzutów prokuratorskich

  • 36. Data: 2015-08-28 19:48:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 18:23, Shrek pisze:

    > To nie po korwinowemu! Prawdziwy prawy korwinowiec wybudowałby sam!

    Że nie przez podwykonawców?
    Dziwna logika.

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2015-08-28 19:52:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Liwiusz"

    > Wybudowałem się na wsi i nie oczekuję że gmina mi wybuduje dwupasmowy
    > dojazd do A4 i A1 bo ja chcę mieć wygodnie.

    Bo nie o autostradę chodzi, tylko o zwykły dojazd.
    ---
    Ale że zwykły to nie uciążliwy ? To sobie pozwól na ustanowienie służebności
    przez swoją działkę i wtedy pogadamy.

    I tak - jak się
    wybudujesz, a nie ma dojazdu, to możesz takiego dojazdu żądać, nawet
    przez działki sąsiadów.
    ---
    Jak wiesz, że nie ma to po co budujesz się. Najpierw uzgodnij z sąsiadami
    przejazd przez ich działki a dopiero potem buduj.

    Z tego co mi wiadomo przepis do przepędzania bydła po nieużytkach był tysiąc
    lat temu. A dzisiaj jest wykorzystywany by po cudzym jeździć.

  • 38. Data: 2015-08-28 20:04:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 19:52, re pisze:

> [...]
    > Ale że zwykły to nie uciążliwy ? To sobie pozwól na ustanowienie
    > służebności przez swoją działkę i wtedy pogadamy.

    To nie ja pozwalam, tylko sąd.

> [...]
    > przez działki sąsiadów.
    > ---
    > Jak wiesz, że nie ma to po co budujesz się.

    Bo mogę potem żądać dojazdu.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2015-08-28 21:02:52
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-08-28 o 20:04, Liwiusz pisze:

    > To nie ja pozwalam, tylko sąd.

    > Bo mogę potem żądać dojazdu.

    no chyba że sam sobie tę możliwość dojazdu odetniesz - to wtedy ZTCW to
    się możesz zdziwić..

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 40. Data: 2015-08-28 21:23:26
    Od: Michał Baszyński <m...@g...ze.ta.pl>

    W dniu 2015-08-25 o 10:56, J.F. pisze:

    > Kto wie, moze to i najlepsze rozwiazanie.
    >
    > Ale czy ja dobrze widze ?
    > Zamiast budowac most, to oni wstawili rure i zasypali ziemia.
    >
    > Hm ... jaka budowa, mysmy tylko troche piasku do rzeki wrzucili :-)

    Jarku - niedawno przerabiałem temat. Jest sobie rów, tak szeroki że żaba
    przeskoczy nie mocząc nóg, nad rowem mostek - czyli rura betonowa
    zasypana ziemią, dojazd na pola istniejący od kilkunastu lat co
    najmniej, i to istniejący nie tylko w terenie, ale także w dokumentacji
    geodezyjnej gminy. Ale odcięty jak się okazało od pola wąskim,
    trójkątnym klinem. Więc formalnie rzecz biorąc nie ma dojazdu do pola,
    bo przejeżdżasz przez cudzą działkę o szerokości zminiającej się od zera
    do 50 cm. Służebności nie ustanowisz, bo ten klinek w papierach (KW)
    jest własnością gminy, ale gmina o niego toczy od n-lat z kimś spór w
    sądzie. Chcesz mieć dojazd - musisz wybudować obok nowy mostek. Czyli
    wrzucić kawałek betonowej rury tej samej średnicy i zasypać ziemią.
    Papierologia - jakbyś chciał wybudować most przez Wisłę. Projekt
    (oczywiście osoba robiąca projekt musi mieć odpowiednie uprawnienia
    drogowe, mostowe i odpowiednią pieczątkę, wpisana w odpowiedni rejestr
    uprawnionych do projektowania mostków z kawałka betonowej rury),
    oczywiście muszą być zachowane odpowiednie profile i nachylenia,
    promienie łuków, odwodnienia (kratka odwadniająca drogę na moście), nowy
    mostek musi być oddzielony od starego (bo inaczej wjazd byłby szerszy
    niż droga, a to niedopuszczalne), uzgodnienia projektu z zarządcą drogi,
    uzgodnienia z gminą, zgłoszenie zajęcia pasa drogowego, zgłoszenie na
    policję żeby mogli objazd jakby co wytyczyć (ruch na tej drodze - z 10
    samochodów na godzinę w godzinach szczytu), badania geotechniczne
    gruntu, odrolnienie gruntu w ilości 5m^2, geodeta itp itd.

    Pozdrawiam

    Michał