eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZnowu o rondachRe: Znowu o rondach
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: Marek S <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Znowu o rondach
    Date: Sun, 18 Mar 2018 14:26:44 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 34
    Message-ID: <p8lpel$bt9$1@node1.news.atman.pl>
    References: <5aae2179$0$31352$65785112@news.neostrada.pl>
    <t...@4...net>
    NNTP-Posting-Host: 89-69-207-111.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1521379605 12201 89.69.207.111 (18 Mar 2018 13:26:45
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 18 Mar 2018 13:26:45 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.6.0
    In-Reply-To: <t...@4...net>
    Content-Language: pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2626843
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-03-18 o 12:39, Tomasz Pyra pisze:

    > Oczywiście milej zjechać do lewej jak się nie skręca w prawo, żeby
    > umożliwić komuś wjazd, ale specjalnego zagrożenia z powodu niezrobienia
    > tego to nie ma.

    Tomku, temat wałkowany często. Nie masz racji moim zdaniem.

    Stłuczki na rondach nie są rzadkością. O ile jednopasmowe są ok, to przy
    rondach wielopasmowych i nie turbinowych to zmora. Chodzi głównie o
    zmianę pasa. Chyba wspominałem o tym Tobie w innej dyskusji - znajomy z
    drogówki opowiadał mi jaka jest różnica między młodym "drogówkowiczem" a
    doświadczonym w kontekście badania zdarzeń na takich rondach. Młodzian
    ponoć patrzy na znaki i kończy sprawę. Bardziej doświadczony bada
    wgniecenia, ustala kąt uderzenia itp. Oczywiście w skrócie. A wszystko
    to było w kontekście rond wielopasmowych i ciągłych wezwań do tych
    stłuczek. Otóż typowa sytuacja to jednoczesny wjazd na rondo gdy ktoś
    inny zmienia pas z lewego na prawy. Tej sytuacji praktycznie nie ma w
    wersji "wyprostowanej" jak w Twoim przykładzie. Owszem, też się zdarza
    ale to wynik braku wyobraźni / kultury kierowców i łatwo unikać kolizji.
    Przy wielopasmowych rondach odcinek kiedy pas trzeba zmienić by zjechać
    w prawo często jest bardzo krótki względem mijanego kolejnego wjazdu na
    to rondo. Druga rzecz to widoczność w prawym lusterku na zakręcie
    ciągłym lewym (jakim jest rondo) jest bardzo ograniczona. To drugi
    czynnik ryzyka. Warto liczyć użycie klaksonu przez kierowców w tym
    obszarze by oszacować kolizyjność.

    Tak na marginesie, bardzo spodobało mi się wykonanie nowego ronda
    wielopasmowego turbinowego. Rozdzielenie pasów wykonano za pomocą
    przerywanych betonowych krawężników. Jak dla mnie - ideał.

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: