  • 21. Data: 2008-02-21 21:29:22
    Temat: Re: Znowu dziennikarzyna coś nasmarował (Gazeta Prawna)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.02.2008 Jan Werbiński <j...@j...com> napisał/a:
    > Standardowy klient przy awarii trwającej do 30 dni nie może zerwać na tej
    > podstawie umowy. Może mieć tylko odliczenie od abonamentu i ew
    > odszkodowanie.

    Mozesz przytoczyć konkretny art. z którego te 30 dni wynikają, bo art. 106
    dotyczy terminów rozpatrywania reklamacji a nie warunków odstapienia od
    umowy?

    > W skrajnym przypadku, jeżeli łącze TPSA działa tylko pół godziny dziennie,
    > to o ile klient się nie wykłóci, to trzeba za to płacić. Znam takie
    > przypadki.
    > Zatem kilkanaście dni padu łącza co miesiąc, nie upoważnia do zerwania umowy
    > terminowej bezkarnie.

    Za specjalnie na prawie telekomunikacyjnym sie nie wyznaję, ale ogólnie, w
    szeroko rozumianym prawie konsumenckim takie uporczywe niedotrzymywanie
    warunków umowy czesto bywa skuteczną podstawa do jej wypowiedzenia. Zwróć
    uwagę na język którym napisany jest wspomniany artykuł w GP. Zobacz do
    jakich przepisów i argumentacji się odwołuje. Na Prawie Telekomunikacyjnym
    świat się nie kończy.

    Co do kontekstu wcześniejszej mojej wypowiedzi - bardziej chodziło mi o
    wskazanie pewnego działania gdzie niedotrzymywanie warunków umowy nie jest
    tak dyskusyjne jak utrzymanie określonych parametrów łącza.

    --
    Marcin

  • 22. Data: 2008-02-21 21:51:23
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 21.02.2008 crazy bejbi <t...@n...ma> napisał/a:
    > no tak, ale teraz sie pojawia pytanie: DO KIEDY można odstąpić od umowy
    > ? może za 2 lata sobie "odstapie" i zażądam zwrotu opłaty instalacyjnej?

    Nie wiem. Akurat przy sprzedaży towaru są to 2 lata, ale tu nie jest to
    chyba tak sprecyzowane. Inaczej mówiąc będzie to pewnie zależało od
    warunków umowy z operatorem w zakresie okresu jej obowiązywania, czyli
    spodziewałbym się, że np. przy rocznej umowie jest to rok przy 2-leniej,
    dwa itp.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2008-02-21 22:01:33
    Od: crazy bejbi <t...@n...ma>

    Marcin Debowski pisze:

    > Nie wiem. Akurat przy sprzedaży towaru są to 2 lata, ale tu nie jest to
    > chyba tak sprecyzowane. Inaczej mówiąc będzie to pewnie zależało od
    > warunków umowy z operatorem w zakresie okresu jej obowiązywania, czyli

    a jak na czas nieokreślony ? to co ? za 5 lat ktoś będzie chciał zwrot
    opłaty instalacyjnej ? albo za 8 lat ? i co wtedy ?

    wojtek

  • 24. Data: 2008-02-21 22:55:42
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    > a jak na czas nieokreślony ? to co ? za 5 lat ktoś będzie chciał zwrot
    > opłaty instalacyjnej ? albo za 8 lat ? i co wtedy ?

    Nie wiem, a prawdę mówiąc nie chce mi się wymyślać.

    FUT pl.soc.prawo,

    Wprowadzenie: Gp,
    http://www.gazetaprawna.pl/?action=showNews&dok=2156
    .221.0.39.20.1.0.1.htm

    twierdzi, że w przypadku odstąpienia od umowy z o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych z winy operatora, ma on zwrócić opłatę instalacyjną.

    --
    Marcin