-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aftg101.neoplu
s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Znowu - artykuł o rondach
Date: Sun, 19 Mar 2023 09:58:33 +0100
Organization: MAD
Message-ID: <i...@m...org>
References: <tuqr0t$hf38$1@dont-email.me>
Reply-To: m...@n...op.pl
NNTP-Posting-Host: aftg101.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="Myjk";
posting-host="aftg101.neoplus.adsl.tpnet.pl:178.42.240.101";
logging-data="22250";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2712256
[ ukryj nagłówki ]Tue, 14 Mar 2023 23:03:49 +0100, pueblo
> Temu wrzucam jeszcze raz artykuł, który kiedyś linkowałem, bo uważam że
> jest b.dobry. Jeśli nie jest oparty na złych założeniach czy błędnej
> interpretacji podstawowych przepisów, to nie ma się do czego przyczepić.
Można się przyczepić. Cytuję:
>>> 1. za znakiem C-12 możemy kontynuować jazdę wokół wyspy
>>> praktycznie bez końca i dowolnym pasem (ruch bezkierunkowy);
Bzdura, jest to sprzeczne z jednym z pierwszych artykułów PORD,
tj. Art. 3. Kręcenie się w kółko po skrzyżownaiu jest UTRUDNIANIEM
RUCHU. Skrzyżowanie służy do zmiany (lub nie) kiedunku, a nie
jeżdżeniu po nim w kółko, tylko dlatego że jest taka możliwość.
Po "zwykłym" skrzyżowaniu też można jeździć w kółko, a jednak nikt,
po za paroma wyjątkami, tego nie robi. Podobnie jak i po SORO.
No ale dla pewności weź podobnego sobie, albo dwóch, zacznijcie
w kółko jeździć po rondzie, zobaczymy jak długo potrwa zanim
przyjedzie policja i przypierdoli wam mndacik za utrudnianie
innym jazdy.
>>> 2. zmiana pasów na obwiedni jest dopuszczalna;
Się rozumie, wielkie mi odkrycie. W końcu to skrzyżowanie
z pasami, to trudno aby zmiana nie była dopuszczalna.
>>> 3. zjazd z obwiedni następuje wyłącznie
>>> z pasa znajdującego się przy prawej krawędzi jezdni;
Nie ma takiego pojęcia w PORD jak "obwiednia". Nic nie zabrania
zjazdu ze skrzyżowania z lewego (czy tam wewnętrznego) pasa,
a jeśli zabrania to przepis niech, autor tego gniota, poda.
>>> 4. wjazd na obwiednię jest kontynuacją kierunku jazdy drogi wlotowej,
>>> wiec nie sygnalizujemy niczego kierunkowskazem (ani lewym, ani prawym);
Skoro jest na obwiedni, wg autora, osobny kierunek,
to przy wjeździe się go zmienia. Czyli to kolejna brednia.
>>> 5 zjazd z obwiedni jest zmianą kierunku jazdy, wiec sygnalizujemy
>>> ten manewr prawym kierunkowskazem (przy ruchu prawostronnym).
Zjazd ze skrzyzownaia nie jest zmianą kierunku jazdy. Obwiednia to
*obszar* *skrzyżowania* gdzie krzyżują się dwie (lub więcej) dróg.
Odsyłam do przpisów szczegółowych gdzie ten obszar skrzyzowania
jest opisany, a nawet określony na rysunku (w tym dla SORO).
>>> Zgodnie z Konwencją wiedeńską, [...] (skrzyżowanie to miejsce
>>> przecięcia się wlotu z obwiednią). Uczyniono tak, gdyż - z definicji
>>> ruchu okrężnego - jezdnia na obwiedni jest kontynuacją drogi wlotowej
>>> i która - po zatoczeniu łuku - przecinając się z tym wlotem (przecina
>>> się sama z sobą), tworzy z nim skrzyżowanie równorzędne, na którym
>>> pierwszeństwo przysługuje nadjeżdżającym z prawej strony, czyli od
>>> wlotu.
To już w ogóle jakaś bzdura, nic takiego w KW nie jest napisane. KW,
podobnie zresztą jak PORD, nie definiuje szczególnie jazdy po SORO.
Jedynym wyjątkiem w KW (bo w PORD nie ma tego zapisy) odróżniającym
jest konieczność użycia prawego kierunkowskazu przy zjeździe z SORO.
Żadnych więcej różnic nie ma, autor tego gniota z brudnego palca
to sobie wyciągnął. Ergo, dalej nie brnę.
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 19.03.23 12:00 pueblo
- 19.03.23 14:37 Akarm
- 19.03.23 16:11 To.Ja
- 19.03.23 16:33 pueblo
- 19.03.23 17:40 Myjk
- 19.03.23 17:51 cef
- 19.03.23 18:07 Akarm
- 19.03.23 18:19 pueblo
- 19.03.23 18:34 cef
- 19.03.23 18:44 Myjk
- 19.03.23 19:07 Akarm
- 19.03.23 19:43 cef
- 19.03.23 20:42 pueblo
- 19.03.23 20:59 pueblo
- 19.03.23 21:05 Janusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo