  • Data: 2014-02-03 17:52:18
    Temat: Re: Znowu...
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:933614808.20140203171827@pik-net.pl.invalid...

    > A skąd założenie, że dajesz pijanemu. Dasz trzeźwemu - masz gwarancję,
    > że nie zapije po drodze?

    To już Twój problem. Twoje auto i Ty decydujesz komu je dajesz.

    > NIE odpowiada mi pijaństwo na drogach. Ale nie wymyślam idiotyzmów i
    > nie żądam ich kodyfikacji.

    Jeżeli prawo zostanie w takim stanie jakim jest, to liczba pijanych
    kierowców nie będzie się zmniejszać.
    Brak świadomości, brak wyobraźni, małe kary, etc. Trzeba coś zmieniać,
    jednak pomysły rządu typu "alkomat w każdym samochodzie" nie są strzałem w
    dziesiątke i nabiją kasę importerom alkomatów (może to i dobrze, bo
    gospodarka się ruszy).
    Prawda jest taka, że 90% społeczeństwa najbardziej boli kara która uderzy
    konkretnie po kieszeni, do tego ważna jest też jej nieuchronność.

    P.S. W necie wyczytałem iż w San Salvador za prowadzenie w stanie
    nietrzeźwości grozi kara śmierci poprzez rozstrzelanie. Ciekawe ile w tym
    prawdy i jak tam wyglądają statstyki.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski