  • Data: 2006-12-04 18:36:06
    Temat: Re: Zniszczenie GBIC'a przy spawania ?wiat^(3)owodu....
    Od: Alek Cesarz <a...@S...pw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    smooook napisał(a), W dniu 2006-12-04 19:16:
    > To ja dodam od siebie, że słyszałem o przypadkach uszkodzenia urządzeń
    > przy badaniu włókien reflektometrem. A tam energia jest raczej mniejsza
    > niż przy spawaniu - tak więc możliwość uszkodzenia od łuku elektrycznego
    > wydaje się prawdopodobna.

    energia większa, ale żeby coś przeszło przez długie włókno musi być
    światłem spójnym i w miarę monochromatycznym - reflektometr daje takie
    światło. zwykłe światło białe się na pierwszym z brzegu zagięciu
    wytłumi. w sumie więc ciekawa sprawa chociaż wydaje się mało
    prawdopodobna. pogadam z kolegami od teorii, może coś mi wyklarują czego
    nie wiem.
    jesteś Wojtek pewien, że przypadkiem nie zapięli pętelki na tym świetle
    gdzieś bliżej i się odbiornik spolił od własnej lampki? ZXy takie
    niespodzianki mogą uczynić.

    alek