eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaZniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.Re: Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    From: "roxy" <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Zniekształcenie napięć zasilających przez prostownik tyrystorowy.
    Date: Sat, 1 Aug 2009 14:34:58 +0200

    Użytkownik "Lisciasty" <l...@g...com> napisał w wiadomości
    news:fb2a6191-7ba0-411a-bb9b-679ccdcb43c6@a13g2000yq
    c.googlegroups.com...
    On 31 Lip, 21:48, "roxy" <k...@o...pl> wrote:

    > Sadze ze to nie ma znaczenia. Ale tu jest schemat. Bramke i katode
    > podlanczam do zlacza J3. Zwierając J2 uklad generuje impulsy pradowe o
    > czasie trwania okolo 100us.

    A możesz pokazać jakiś przykładowy przebieg impulsu wyzwalającego
    tyrystor? Wpiąć się sondą prądową tuż przed bramką.
    Jak długi jest przewód od generatora do tyrystora?
    Czy zrobiłeś skrętkę?

    Moge przedstawić przebieg prądu na oporniku R9 o wartości 39ohm. Opornik R10
    ma wartość 1k a nie jak na schemacie 330ohm ale to nie powinno mieć takiego
    wpływu na działanie. Przewody od generatora do tyrystora mają długość okolo
    jednego metra i nie są ze sobą skręcane. Nadal nie wiem do czego Pan
    zmierza. Przecież zakłócenia na przewodach doprowadzeniowych z generatora do
    tyrystora musiały by mieć znaczną energię aby załączyć tyrystor. Minimalny
    prąd bramki tyrystora o prądzie znamionowym 250A i nap. 800V to około 200mA
    i minimalnym casie trwania kilkanaście us. Chyba nie tędy droga. Ale jeśli
    ma Pan jakieś pomysły to chetnie wysłucham