  • 1. Data: 2012-07-22 15:05:49
    Temat: Zmiana zasilacza do laptopa
    Od: JanuszWo <jannus_tl@taki_gaz.pl>

    Witam!
    Do laptopa używałem zasilacza 65W i 20V. Zacząłem używać do tego samego
    (a nawet dwóch) laptopa zasilacza 90W i 20V. Teraz laptop cichutko (na
    granicy słyszalności) popiskuje w czasie, gdy jest podłączony do
    zasilacza. To oznacza coś złego? Czy to zwyczajny pisk w takiej
    sytuacji?
    Dzięki z góry za wszelkie rady- JanuszWo
    --
    popraw gaz w adresie

  • 2. Data: 2012-07-22 18:49:12
    Temat: Re: Zmiana zasilacza do laptopa
    Od: "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl>

    W dniu 2012-07-22 15:05, JanuszWo pisze:
> [...]
    > zasilacza. To oznacza coś złego? Czy to zwyczajny pisk w takiej
    > sytuacji?
    > Dzięki z góry za wszelkie rady- JanuszWo

    Laptop pobierze tyle mocy ile będzie potrzebował w danej chwili, a
    zasilacz da mu tyle mocy ile będzie chciał o ile da radę :)

    Także możesz podpiąć i zasilacz 900W 20v, laptopowi to bez różnicy,
    ciężko uzyskać maksymalny pobór mocy, no chyba, że coś renderujesz i
    procesor, karta grafiki, ram i matryca jest wykorzystywana w 100% swoich
    możliwości.

  • 3. Data: 2012-07-22 20:20:11
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    JanuszWo pisze tak:

    > To oznacza coś złego? Czy to zwyczajny pisk w takiej
    > sytuacji?

    Zmierz napięcia na wtyczczkach i porównaj. Multimetry sa po 20zł w
    Praktikerze lub OBI

    --
    Piter

  • 4. Data: 2012-07-23 06:54:03
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-22 20:20, PiteR wrote:

    > Zmierz napięcia na wtyczczkach i porównaj. Multimetry sa po 20zł w
    > Praktikerze lub OBI

    Istotne jest napięcie zasilania pod obciążeniem...

  • 5. Data: 2012-07-24 03:04:01
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Rafal Lukawski pisze tak:

    > Istotne jest napięcie zasilania pod obciążeniem...

    i...

    najpierw niech zmierzy bez
    założę się że mu się nie zechce.

    Przyjdzie jeszcze czas na wyższą szkołę jazdy ;)

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2012-07-24 06:52:44
    Od: Rafal Lukawski <r...@l...pl>

    On 2012-07-24 03:04, PiteR wrote:

    > i...
    >
    > najpierw niech zmierzy bez
    > założę się że mu się nie zechce.
    >
    > Przyjdzie jeszcze czas na wyższą szkołę jazdy ;)

    Tanie nie wiadomo co moąże mieć wyższe napięcie zasilania bez
    obciążenia, przy obciążeniu (wystarczy minimalne) generalnie nie powinno
    przekraczać znamionowego. Elementy uczywiście mają swoją tolerancje, ale
    nalezy uznawac powyższą zasadę.

    Przy mniejszym napięciu zasilania, notebook może brac więcej prądu [A],
    czasami zdarzało mi się korzystać z tzw. uniwersalnych zasilaczy, ale
    uciążliwości ich uzytkownania, niedopasowane wtyczki skłaniają mnie do
    wykorzystywania przynajmniej zamienników. Przestrzegajac przynajmniej
    zasady max. napięcia, nie spotkałem się nigdy z problemem ze strony
    zasilacza.