  • Data: 2009-03-06 21:39:42
    Temat: Re: Zmiana tylnej zębatki a prędkosc?
    Od: "Tadek / Motostore" <t...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kuczu wrote:

    > Ke ? Ktory motocykl (nie liczac najnowszych plastikowcow) wie ktory bieg
    > ma zapiety ? No kiedys japonczyki montowali, dawno temu, wyswietlacz
    > biegow ale wtedy to liczniki byly nia linke wiec sie nie liczy.
    [---]

    Glupi jestem i kajam sie, bo oczywiscie masz racje. Po chwili zastanowienia:
    gdyby bylo tak jak proponowalem to jadac moto po wrzuceniu luzu licznik
    wskazywalby predkosc 0 km/h, mimo iz motocykl dalej jedzie. "Sie mnie
    wydawalo" natomiast (na podstawie schematu z serwisowki:
    http://img150.imageshack.us/img150/8531/schematgsxr1
    k.jpg ) , iz w
    najnowszych generacjach plastikow Suzuki predkosc jest wyliczana na
    podstawie odczytu sygnalow CKPS i Gear Position, gdyz nie znalazlem tam
    innego zrodla danych dla predkosciomierza. Moze schemat jest niepelny, lub
    tez (co jest bardziej prawdopodobne) moja wiedza. Na pierwszy rzut oka takie
    rozwiazanie wydawalo sie byc sensowne - bo zastepowaloby czujnik koscia
    elektroniczna z odrobina oprogramowania (a taki jest teraz trynd w
    motoryzacji), lecz z w/w powodu to nie ma racji bytu. Jako ciekawostke
    podam, iz sa akcesoryjne wyswietlacze biegow, dzialajace na podobnej
    zasadzie - pobieraja dane o predkosci i obrotach i na tej podstawie
    wyswietlaja aktualny bieg.

    --
    Pzdr,
    Tadek / Motostore.