eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetZmiana częstotliwości sterowania LED-ów podświetlających matrycę laptopa (PWM) › Re: Zmiana częstotliwości sterowania LED-ów podświ=?iso-8859-2?Q?etlaj=B1cych_matryc=EA_laptopa_=28PWM=29?=
  • Data: 2014-03-27 21:05:00
    Temat: Re: Zmiana częstotliwości sterowania LED-ów podświ=?iso-8859-2?Q?etlaj=B1cych_matryc=EA_laptopa_=28PWM=29?=
    Od: "Marek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2014-03-26 Marek dokonal ponizszego cudu (by zylo sie lepiej):

    >Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba w kHz to aż nie (musiałbym sprawdzić oscyloskopem), ale w każdym
    >bądź razie przy ustawieniu jasności np. w połowie, co zapewne odpowiada to
    >współczynnikowi wypełnienia nieco ponad 50% (ponad, bo minimum jasności
    >to przecież nie jest 0% wypełnienia, bo ekran byłby całkiem ciemny) w
    >połączeniu
    >z odświeżaniem samej treści obrazu w LCD (60 Hz) daje czasem przy
    >jednolitych
    >powierzchniach subtelny efekt migotania (żona oczywiście tego nie zauważa!
> [...]

    A jednak potwierdziło się to co napisałem powyżej. Zbadałem na oscyloskopie
    sterowanie LED-ów podświetlenia i okazuje się, że jest to dość "ładny"
    prostokąt,
    którego częstotliwość wynosi równo i tylko 200 Hz i oczywiście nie zmienia
    się
    przy zmianie jasności.
    W połowie ustawienia jasności współczynnik wypełnienia wynosi zaledwie 25%
    i rośnie do 100% przy podkręceniu jasności na maxa. Przy minimalnej jasności
    występują w prostokącie tylko cienkie szpileczki (wypełnienie może z 1..2%),
    a przy 3/4 jasności współczynnik wynosi około 50%.
    Wygląda na to, że współdziałanie podświetlenia o częstotliwości 200 Hz
    i odświeżania LCD o częstotliwości 60 Hz może powodować migotanie, mniej
    lub bardziej widoczne, kwestia też treści obrazu.
    I teraz marzy mi się zwiększyć tą częstotliwość podświetlenia choćby do 500 Hz,
    może by to coś pomogło.

    --
    Pzdr.
    Marek