  • 11. Data: 2014-03-26 18:50:58
    Temat: Re: Zmiana częstotliwości sterowania LED-ów podświetlających matrycę laptopa (PWM)
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Mar 2014 14:53:32 +0100, Marek napisał(a):

    > No przecie napisałem, że ciągu dnia to samo, więc oświetlenie nie ma nic do tego.

    Pomyśl chwilę :) To fakt że jest dzień nie ma nic do tego :) Obie cz.
    występują jednocześnie o ile tylko komp jest włączony. Jeśli masz XP (nie
    wiem jak w innych windach) to czasem dostęp do innych trybów (w tym cz.
    odświeżania) jest niezaptaszony w ustawieniach ekranu i ich nie widać.
    Sprawdź.
    --
    Jacek

  • 12. Data: 2014-03-26 19:52:54
    Od: fifak <f...@o...pl>

    W dniu 2014-03-26 12:24, Marek pisze:

    > Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba w kHz to aż nie (musiałbym sprawdzić oscyloskopem), ale w każdym

    a może to FRC?

    http://www.tftcentral.co.uk/articles/pulse_width_mod
    ulation.htm

  • 13. Data: 2014-03-26 23:21:49
    Temat: Re: Zmiana częstotliwości sterowania LED-ów=?iso-8859-2?Q?_pod=B6wietlaj=B1cych_matryc=EA_laptopa_(PWM)?=
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Dnia 2014-03-26 Jacek Maciejewski dokonal ponizszego cudu (by zylo sie
    lepiej):

> [...]
    >wiem jak w innych windach) to czasem dostęp do innych trybów (w tym cz.
    >odświeżania) jest niezaptaszony w ustawieniach ekranu i ich nie widać.

    Albo ja nie rozumiem twojego bełkotu albo ty nie rozumiesz, że oświetlenie,
    które mam w moim pokoju nie ma wpływu na występowanie tego zjawiska
    oraz jak już napisałem, częstotliwości odświeżania obrazu nie mogę zmienić
    w ustawieniach. Kumasz?

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 14. Data: 2014-03-27 08:30:21
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "fifak" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

    > a może to FRC?
    > http://www.tftcentral.co.uk/articles/pulse_width_mod
    ulation.htm

    Myślę, że tak to działa.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 15. Data: 2014-03-27 08:34:49
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 26 Mar 2014 22:21:49 +0000 (UTC), Marek napisał(a):

    > Kumasz?

    Ekran przygasa i rozświetla się z dwóch powodów. Jeden nazywa się cz.
    odświeżania obrazu a drugi nazywa się cz. podświetlenia ekranu (czyli cz.
    pracy świetlówki!) Gdzie ja tu mówię o zewnętrznym oswietleniu? Kumasz już,
    bo prościej nie mogę.
    --
    Jacek

  • 16. Data: 2014-03-27 09:33:43
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    > pracy świetlówki!) Gdzie ja tu mówię o zewnętrznym oswietleniu? Kumasz już,

    Sory, ale nie używasz poprawnie i nie rozróżniasz pojęć "podświetlenie"
    (czyli to co daje światło od spodu na matrycę LCD) i "oświetlenie" (to ta lampa
    na suficie, która sprawia, że w pokoju nie siedzę wieczorem po ciemku) to ja
    Cię po prostu nie rozumiem. Przeczytaj jeszcze raz uważnie ten wątek i postaraj
    się rozróżnić te dwa określenia, bo już nawet z samego kontekstu zdania,
    w którym są używane, wiadomo o co chodzi.
    Poza tym jak już kilkakrotnie pisałem, w moim laptopie _podświetlenie_ LCD
    to nie świetlówka, a LED-y, więc też nie przeczytałeś uważnie co dotychczas
    napisałem.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 17. Data: 2014-03-27 10:23:56
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 27 Mar 2014 09:33:43 +0100, Marek napisał(a):

    > Poza tym jak już kilkakrotnie pisałem, w moim laptopie _podświetlenie_ LCD
    > to nie świetlówka, a LED-y, więc też nie przeczytałeś uważnie co dotychczas
    > napisałem.

    Jak chcesz, to nie sprawdzaj, nie ma obowiązku. Ale mogę mieć rację pomimo
    niefortunnego użycia słowa "oświetlenie", tego że masz LED-y a nie
    świetlówkę i że wykazałeś spory brak domyślności :)
    --
    Jacek

  • 18. Data: 2014-03-27 12:20:09
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    > Jak chcesz, to nie sprawdzaj, nie ma obowiązku. Ale mogę mieć rację pomimo
    > niefortunnego użycia słowa "oświetlenie", tego że masz LED-y a nie
    > świetlówkę i że wykazałeś spory brak domyślności :)

    Aż się nasuwa analogia z trzecim rodzajem prawdy - ale tu nie ma
    zastosowania.

    Marku:
    Masz:
    1/ częstotliwość odświeżania ekranu (prawdopodobnie zafiksowaną na 60Hz)
    2/ częstotliwość inwertera czy też podświetlenia ekranu (źródło światła
    bez znaczenia)
    3/ ewentualny wpływ otoczenia (światło świetlówek/ledówek)

    Punkt 3 pomijamy, natomiast mogą występować interferencje pomiędzy 1 a 2.

    Rozumiesz już?

    Podaj dokładny model laptopa (Service Code czy jak mu tam), to się
    zobaczy, czy nie ma możliwości zmiany częstotliwości odświeżania na
    karcie graficznej.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 19. Data: 2014-03-27 12:59:57
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

> [...]
    > 3/ ewentualny wpływ otoczenia (światło świetlówek/ledówek)
    >
    > Punkt 3 pomijamy, natomiast mogą występować interferencje pomiędzy 1 a 2.

    Nie wiem dlaczego próbujesz mnie uświadamiać w tej kwestii, bo ja wiem o tym od
    dawna,
    że chodzi o te dwie częstotliwości, o czym pisałem już sporo postów temu, np. w tym
    wysłanym 26.03.2014 12:24. Oto fragment:

    Kolega Jacek napisał:
    > Przecież ta częstotliwość jest rzędu kHz! A może nawet ich dziesiątek

    A ja mu na to:
    "Chyba w kHz to aż nie (musiałbym sprawdzić oscyloskopem), ale w każdym
    bądź razie przy ustawieniu jasności np. w połowie (..) w połączeniu z odświeżaniem
    samej treści obrazu w LCD (60 Hz) daje czasem przy jednolitych powierzchniach
    subtelny efekt migotania(..)."

    Nie użyłem słowa "interferencje" tylko "w połączeniu", lecz można się domyśleć,
    że o to samo chodzi.

    > Podaj dokładny model laptopa (Service Code czy jak mu tam), to się zobaczy, czy nie
    ma możliwości zmiany częstotliwości
    > odświeżania na karcie graficznej.

    No przecie nie ma. Ludzie, ile razy można wam pisać? To nie jest komp stacjonarny,
    a laptop i nie ma tam możliwość zmiany, aczkolwiek widziałem jeden model Sony,
    w którym można było zmienić na...uwaga..59Hz! Pewnie ta możliwość jest właśnie
    po to, żeby wyeliminować interferencje z oświetleniem pomieszczenia (neonówki,
    świetlówki), bo niby tylko 1 Hz różnicy, a może znacząco wpłynąć na wyeliminowanie
    interferencji.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 20. Data: 2014-03-27 13:21:25
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-03-27 12:59, Marek pisze:
> [...]
    > (neonówki,
    > świetlówki), bo niby tylko 1 Hz różnicy, a może znacząco wpłynąć na

    Ale co to ma do rzeczy, że to laptop, a nie stacjonarka?
    Przecież karty graficzne są takie same, czy to montowane na MB, czy też
    "dodatkowe" (PCI, PCIex, itd). Tu może być kwestia wybrania innych
    sterowników.

    Mam kilka laptopów, i chyba w większości da się zmieniać częstotliwość.

    Ale jeśli nie chcesz pomocy, to baw się sam ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam