eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZmiana auta - pytanie do mechanikówRe: Zmiana auta - pytanie do mechaników
  • X-Received: by 2002:a81:7a02:: with SMTP id v2mr371236ywc.3.1544650198671; Wed, 12
    Dec 2018 13:29:58 -0800 (PST)
    X-Received: by 2002:a81:7a02:: with SMTP id v2mr371236ywc.3.1544650198671; Wed, 12
    Dec 2018 13:29:58 -0800 (PST)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
    com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-m
    e.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no2538743qtk.0!news-out.googl
    e.com!h3ni1038qtk.1!nntp.google.com!v55no2538735qtk.0!postnews.google.com!glegr
    oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 12 Dec 2018 13:29:58 -0800 (PST)
    In-Reply-To: <puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
    posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
    NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
    References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
    <o...@l...harvard.local>
    <pupbu7$mla$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
    <d...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <9...@g...com>
    <puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
    From: s...@g...com
    Injection-Date: Wed, 12 Dec 2018 21:29:59 +0000
    Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Received-Bytes: 4579
    X-Received-Body-CRC: 510283313
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645877
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu środa, 12 grudnia 2018 15:19:23 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
    > W dniu 2018-12-12 o 17:06, s...@g...com pisze:
    >
    > >> Hmm, mowimy o dieslu? W tych, którymi jezdziłem turbina właczała
    > >> sie przy stosunkowo niskich obrotach i trudno sobie wyobrazic zeby
    > >> ktos jezdził przy az takich niskich obrotach zeby turbina sie nie
    > >> właczała...
    > >>
    > >>
    > >
    > > Nie wiem :) Marek nie spisal warunkow zbytnio precyzyjnie.
    >
    > A da się w ogóle nie włączać turbiny? Mechanikiem nie jestem ale czegoś
    > takiego nie widziałem. Przy całkowicie zamkniętej zwrotnicy nie jest
    > tak, że gazy wydechowe do niej nie dochodzą. Turbina zawsze się obraca,
    > nawet gdy na parkingu stoisz.
    >

    Nienienienienie :)
    Turbina sie kreci caly czas. Wogole ona sie bardzo lekko obraca wiec nawet podmuchem
    z ust ja sie da obracac.

    Tyle ze na wolnych obrotach kreci sie na tyle powoli ze nie jest to praca. I nie
    nagrzewa sie zbytnio tez.

    No i jak jest to turbina o zmiennej geometrii to komuter ja ustawia zeby sie nie
    krecila niepotrzebnie.

    Dlatego to czy sie rozkreci zalezy nie tylko od obrotow ale i od tego jak komputer
    ustawi kierownice.


    > Tu masz z jakiegoś Polo przykład:
    > https://youtu.be/LK-UQxTpTSo
    >
    > > A nawet jak to dizel to u mnie turbina dzialala od jakichs
    > > 2300obrotow.
    >
    > Raczej masz na myśli, że osiąga max wydajności przy tych obrotach a nie,
    > że działa. Bo działa od spoczynkowych obrotów.
    >

    Tak, znazy sie dziala w sensie kreci. A nie ze dziala bo pompuje powietrze.
    Jak turbina nie pracuje w odpowienim zakresie oborotow to nie wykonuje zbytnio pracy.
    W tym sensie nie dziala.


    > A nawet jeśli o skuteczność na niższych obrotach chodzi, to łatwo ją
    > zaobserwować. Podłącz komputer, ustaw siłownik na pełne zamknięcie i
    > spróbuj jeździć takim samochodem (lub wywołaj tryb awaryjny odłączając
    > jakiś czujnik na chwilę). Zobaczysz, że nawet na najniższych obrotach
    > turbina ma istotny wpływ.
    >

    No ma, ale jest on stosunkowo niewielki i temperatury plus obciazenia przy tych
    warunkach sa pomijalne.
    Po prostu kreci sie ale nie jest to rotacja szybka ani nie jest zagrzana ani nie jest
    obciazona.

    > Swoją drogą bardzo wysoko łapie u Ciebie. U mnie już przy 2000 obr max.
    > mocno w fotel wciska a przy poprzedniej już od 1800 tak było (niestety).
    >

    te 2300 to przy dizlu.
    Tak go ford zrobil i sie nie dziwie. To auto mialo dosyc mocy/momentu bez turbiny by
    sie poruszac spokojnie. A do szybszego rozpedzania sie turbina sie przydawala.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: