-
X-Received: by 2002:a81:7a02:: with SMTP id v2mr371236ywc.3.1544650198671; Wed, 12
Dec 2018 13:29:58 -0800 (PST)
X-Received: by 2002:a81:7a02:: with SMTP id v2mr371236ywc.3.1544650198671; Wed, 12
Dec 2018 13:29:58 -0800 (PST)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.
com!news.xlned.com!peer01.fr7!futter-mich.highwinds-media.com!peer01.iad!feed-m
e.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!v55no2538743qtk.0!news-out.googl
e.com!h3ni1038qtk.1!nntp.google.com!v55no2538735qtk.0!postnews.google.com!glegr
oupsg2000goo.googlegroups.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.misc.samochody
Date: Wed, 12 Dec 2018 13:29:58 -0800 (PST)
In-Reply-To: <puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=199.202.9.250;
posting-account=jnRHMAoAAACB5EawItMhNTZMy_yOF2XE
NNTP-Posting-Host: 199.202.9.250
References: <pumkd3$smh$1@node2.news.atman.pl>
<o...@l...harvard.local>
<pupbu7$mla$1@node1.news.atman.pl>
<0...@g...com>
<pupfms$q6s$1@node1.news.atman.pl>
<d...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<9...@g...com>
<puru0q$r2j$1@node2.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <0...@g...com>
Subject: Re: Zmiana auta - pytanie do mechaników
From: s...@g...com
Injection-Date: Wed, 12 Dec 2018 21:29:59 +0000
Content-Type: text/plain; charset="UTF-8"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Received-Bytes: 4579
X-Received-Body-CRC: 510283313
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2645877
[ ukryj nagłówki ]W dniu środa, 12 grudnia 2018 15:19:23 UTC-6 użytkownik Marek S napisał:
> W dniu 2018-12-12 o 17:06, s...@g...com pisze:
>
> >> Hmm, mowimy o dieslu? W tych, którymi jezdziłem turbina właczała
> >> sie przy stosunkowo niskich obrotach i trudno sobie wyobrazic zeby
> >> ktos jezdził przy az takich niskich obrotach zeby turbina sie nie
> >> właczała...
> >>
> >>
> >
> > Nie wiem :) Marek nie spisal warunkow zbytnio precyzyjnie.
>
> A da się w ogóle nie włączać turbiny? Mechanikiem nie jestem ale czegoś
> takiego nie widziałem. Przy całkowicie zamkniętej zwrotnicy nie jest
> tak, że gazy wydechowe do niej nie dochodzą. Turbina zawsze się obraca,
> nawet gdy na parkingu stoisz.
>
Nienienienienie :)
Turbina sie kreci caly czas. Wogole ona sie bardzo lekko obraca wiec nawet podmuchem
z ust ja sie da obracac.
Tyle ze na wolnych obrotach kreci sie na tyle powoli ze nie jest to praca. I nie
nagrzewa sie zbytnio tez.
No i jak jest to turbina o zmiennej geometrii to komuter ja ustawia zeby sie nie
krecila niepotrzebnie.
Dlatego to czy sie rozkreci zalezy nie tylko od obrotow ale i od tego jak komputer
ustawi kierownice.
> Tu masz z jakiegoś Polo przykład:
> https://youtu.be/LK-UQxTpTSo
>
> > A nawet jak to dizel to u mnie turbina dzialala od jakichs
> > 2300obrotow.
>
> Raczej masz na myśli, że osiąga max wydajności przy tych obrotach a nie,
> że działa. Bo działa od spoczynkowych obrotów.
>
Tak, znazy sie dziala w sensie kreci. A nie ze dziala bo pompuje powietrze.
Jak turbina nie pracuje w odpowienim zakresie oborotow to nie wykonuje zbytnio pracy.
W tym sensie nie dziala.
> A nawet jeśli o skuteczność na niższych obrotach chodzi, to łatwo ją
> zaobserwować. Podłącz komputer, ustaw siłownik na pełne zamknięcie i
> spróbuj jeździć takim samochodem (lub wywołaj tryb awaryjny odłączając
> jakiś czujnik na chwilę). Zobaczysz, że nawet na najniższych obrotach
> turbina ma istotny wpływ.
>
No ma, ale jest on stosunkowo niewielki i temperatury plus obciazenia przy tych
warunkach sa pomijalne.
Po prostu kreci sie ale nie jest to rotacja szybka ani nie jest zagrzana ani nie jest
obciazona.
> Swoją drogą bardzo wysoko łapie u Ciebie. U mnie już przy 2000 obr max.
> mocno w fotel wciska a przy poprzedniej już od 1800 tak było (niestety).
>
te 2300 to przy dizlu.
Tak go ford zrobil i sie nie dziwie. To auto mialo dosyc mocy/momentu bez turbiny by
sie poruszac spokojnie. A do szybszego rozpedzania sie turbina sie przydawala.
Następne wpisy z tego wątku
- 12.12.18 22:33 Marek S
- 12.12.18 22:52 Marek S
- 12.12.18 22:58 Marek S
- 12.12.18 22:59 Budzik
- 12.12.18 23:12 Marek S
- 12.12.18 23:25 s...@g...com
- 13.12.18 06:57 Tomasz Gorbaczuk
- 13.12.18 21:52 Marek S
- 13.12.18 22:10 Marek S
- 13.12.18 22:49 s...@g...com
- 13.12.18 22:51 s...@g...com
- 14.12.18 22:02 Marek S
- 14.12.18 22:13 s...@g...com
- 14.12.18 22:44 Marek S
- 14.12.18 23:35 s...@g...com
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=