  • 61. Data: 2010-03-07 12:04:17
    Temat: Odp: Odp: Odp: Odp: Odp: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Ciężko się do tego odnieść skoro nie podałeś żadnego linka, nazwy.
    > Diabeł tkwi w szczegółach.
    O.K. Sorry. AMD jeszcze nie :-)
    Philips

    http://www.tomshardware.com/news/arm-philips-develop
    -clockless-processor,321
    .html
    Siemens:
    "Random wait cycles generate calculation pauses that are difficult to filter
    out.
    Future cryptological chips could operate at asynchronous speeds or contain
    several processors that operate with different and randomly fluctuating
    clock rates."

    x86 są synchroniczne z natury.
    Równoczesne wykonywanie rozkazów na synchronicznym to proteza dorobiona w
    Pentium.
    Myślę, że właśnie dlatego, że zauważono błędy w podejściu sekwencyjnego
    synchronizmu.

    S.

  • 62. Data: 2010-03-07 12:12:57
    Temat: Re: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Sylwester Łazar przemówił ludzkim głosem:

    > Równoczesne wykonywanie rozkazów na synchronicznym to proteza dorobiona w
    > Pentium.

    Nie, to jest kolejny etap ewolucji tych procesorów.

  • 63. Data: 2010-03-07 12:26:57
    Temat: Odp: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Nie, to jest kolejny etap ewolucji tych procesorów.
    Tu się zgadzamy w 100% co do Intela.
    Zastanawiam się tylko jak bardzo mógłby, a może może, ewoluować K-202,
    skoro był szybszy o 10 lat w odniesieniu do IBM opartego na Intelu.

    S.

  • 64. Data: 2010-03-07 12:40:06
    Temat: Re: Odp: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 7 Mar 2010 13:26:57 +0100, Sylwester Łazar wrote:
    >Tu się zgadzamy w 100% co do Intela.
    >Zastanawiam się tylko jak bardzo mógłby, a może może, ewoluować K-202,
    >skoro był szybszy o 10 lat w odniesieniu do IBM opartego na Intelu.

    Raczej niewiele.
    Chyba ze Karpinskiemu by sie udalo zmobilizowac wszystkie sily w
    narodzie, upchnalby to w mikroprocesor, dorobil oprogramowanie,
    zarzucil zachod tanimi komputerami osobistymi .. a i tak dzis bysmy
    narzekali ze bezrobocie w branzy, bo Chinczycy nas cenowo wygryzli :-)

    J.

  • 65. Data: 2010-03-07 15:10:43
    Temat: Odp: Odp: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    To jest dość zdrowa opinia.
    Może jednak o parę milionów osób więcej by wiedziało, gdzie leży Polska,
    a Ty Jacku byłbyś rektorem na Politechnice za zasługi przy pracy nad K-2002
    :-)

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 66. Data: 2010-03-08 08:02:11
    Temat: Re: Odp: Odp: Odp: Zmarł Jacek Karpiński
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> napisał w wiadomości
    > A to o ten z Manchesteru... Myślałem o tym lampowym.
    > O.K.

    Zaraz - jesli ktos mysli, ze pod haslem "maszyna z manchesteru" kryje sie
    amulet lub jakis lampowy kolos to chyba jest w bledzie. Chodzi o maszyne z
    naturalna rownolegloscia przetwarzania (bez koniecznosci stosowania
    specjalnych technik programistycznych, program pisalo sie jak dla maszyny
    zwyklej).

  • 67. Data: 2010-03-12 14:56:21
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > A tak swoja droga - kiedys zaczalem liczyc - 8080 to cos 6000
    > tranzystorow, zakladajac ze uklad TTL MSI zawiera ok 100 tranzystorow
    > .. czyzby na setce ukladow scalonych dawalo sie zrobic sredni procesor

    Wiele lat temu w czeskim albo radzieckim czasopiśmie "Radio" był
    opublikowany artykuł dotyczący zastąpienia procesora 8080 lub Z80
    kilkudziesięcioma układami TTL :)
    W tamych latach był to towar deficytowy, bo miał znaczenie strategiczne i
    militarne :D

  • 68. Data: 2010-07-25 18:33:42
    Od: " " <j...@W...gazeta.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > 4, bo to maszynka 16 bitowa.
    >
    > Plus kilka innych do operacji podrecznych.

    > ale tam bylo 8 16-bitowych rejestrow. To sa 32 kosci.
    >
    > Plus dekodery, multipleksery wyjsciowe .. no, moze i 100 wystarczy.
    Chyba braknie, Mera9150 też 16 bitowa miała procesor na jedej płyci i było
    tam 168 kości, pamięć to była osobna płyta podobnie we-wy.
    A to był stosunkowo prosty procesor.
    Janusz