  • Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Fri, 5 Mar 2010 10:17:40 +0100
    From: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>
    Subject: Re: Zmarł Jacek Karpiński

    Hello J,

    Friday, March 5, 2010, 9:36:18 AM, you wrote:

    > Ale pytanie brzmi ile kosci kosci wchodzilo do procesora i jakie mial
    > wymiary :-)

    Płyta procesora miała jakieś 50x60 cm i wchodziło tam trochę więcej
    niż setka układów.

    > No coz, ja ominalem Mery to sie nie znam, ale pamietam podobny problem
    > - porty szeregowe na smiesznej predkosci 9600.
    > Ale kazdy generuje przerwanie co 1ms.
    > 16 takich strumieni i trzeba sie sprezac zeby napisac obsluge
    > przerwania odpowiednio efektywnie na 8080 ..
    > 10k/h to jednak znacznie mniej niz 1k/s

    Transmisja do/z terminali była transmisją szeregową właśnie 9600bps (o
    ile mnie skleroza nie myli). 10k/h to ilość uderzeń w klawisze na
    jednym terminalu. A terminali możesz mieć 36.
    A z danymi wprowadzanymi trzeba coś robić - obsłużyć formatkę,
    policzyć sumy kontrolne. Każdy użytkownik może robić cos całkiem
    innego. Ot, język maszyny był specjalizowanym językiem obsługi
    formatek i danych.

    > A tak w ogole to uzylem googla i co znalazlem
    > http://forum.pcarena.pl/elektronika/19407-ludzie-maj
    a-zaciecie-i-fantazje.html
    > http://www.homebrewcpu.com/

    Staare. Choć wielkością właśnie jednostkę centralną Mery 9150
    przypomina.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl