  • Data: 2011-09-28 14:22:33
    Temat: Re: Złomowisko europy?
    Od: kamil <k...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28/09/2011 13:10, Jarek Andrzejewski wrote:
> [...]
    eet.pdf

    > a statystyki wypadków z udziałem pieszych, rowerzystów i innych - poza
    > samochodami uczestników ruchu?

    Piesi zapinają pasy?

    > Poza tym: od 1983 do 1997 roku wzrosła znacznie liczba aut z
    > zamontowanymi pasami i w ogóle samochody stały się bezpieczniejsze.
    > Nie ma pewności, jaki udział w tym spadku ofiar wypadków ma
    > _obowiązek_ zapinania pasów, a jaki - miałoby dobrowolne skorzystanie
    > z tej możliwości.
    > Lektura obowiązkowa:
    > http://coin.wne.uw.edu.pl/lhardt/BastiatCoWidac.pdf

    Co mają jakies wybite szyby, pobory do wojska i podatki wspólnego z
    malejącą liczbą zgonów na drogach po wprowdzeniu obowiązku zapinania pasów?

    Nie filozofuj, tylko odnieś się do faktów.

    > nie. Co prawda jeździ się szybciej i mniej ostrożnie, ale przecież nie
    > da się zaprzeczyć, że te "wynalazki" polepszają bezpieczeństwo
    > kierowcy i pasażerów (choć już niekoniecznie tych na zewnątrz).

    Ofiar pieszych też ubywa. To są liczby, a nie psychologia.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net