eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZłodziej prądu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 59

  • 31. Data: 2016-01-03 10:14:43
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: twistedme <t...@o...pl>

    W dniu 2016-01-02 o 10:53, twistedme pisze:
    > Witam w Nowym Roku.
    >
    > Od początku... Jak kupowałem auto (zimą) bez problemu odpalał na mrozie
    > za każdym razem jak tam byłem, ale zapalała się kontrolka akumulatora po
    > jakimś czasie. Powiedziałem, żeby to naprawili przed zakupem i gość
    > ponoć był u elektryka, oglądał alternator i było wszystko ok, coś tam
    > przeczyścił. Faktycznie do teraz nie było najmniejszego problemu, zawsze
    > odpalał na dotyk nawet po tygodniu stania, żadnych błędów czy kontrolek.
    > Jakiś czas temu wymieniali mi w warsztacie przekładnie i stwierdzili, że
    > aku padł i nie mogli odpalić po jednodniowym postoju. Akumulator już nie
    > dał się naładować. Kupiłem nowy jakiś tam bosch i było wszystko w porządku.
    >
    > Od powiedzmy mniej więcej 2 tygodni zwróciłem uwagę, że muszę kręcić
    > rozrusznikiem z 0,5 sek. dłużej niż zwykle. Raz z tydzień temu, na ok 2
    > sek. po ok 2 min od odpalenia auta świeciła mi kontrolka aku. A wczoraj
    > po jednym dniu stania w garażu (8 stopni ciepła) nie odpalił. Napięcie
    > na aku było 11,2V. Ładowałem go ok 4h, odpalił na dotyk i dzisiaj rano
    > znowu długo kręcił, ale odpalił, zmierzyłem napięcie 11,8.
    >
    > Teraz co zrobiłem:
    >
    > - odpaliłem auto i zmierzyłem napięcie na klemach 14,2V
    > - na wyłączonym odpiąłem klemę i próbowałem zmierzyć czy pobierany jest
    > prąd, ale nie wiem co mam ustawić. Proszę się nie śmiać, jeżeli chodzi o
    > prąd to jestem noga :) jest tam A~ i A z kreską i kropkami pod spodem :)
    > W każdym razie u mnie wskazuje na KAŻDYM ustawieniu 0
    >
    > Pytania:
    > - co to może być?
    > - jak dokładnie zamierzyć pobierany prąd na postoju - prośba o
    > łopatologiczne wytłumaczenie, co ustawić i gdzie co przytknąć :)
    > - jak w 100% potwierdzić/wykluczyć winę akumulatora? Odłączyć go na noc
    > i zmierzyć napięcie?
    >
    > Z góry dzięki.

    Dzisiaj po nocy oczywiście napięcie aku w normie, odpalił bez
    problemu... Uwielbiam takie awarie, teraz nie będę pewny dnia ani
    godziny, kiedy mi znowu nie odpali... super.

    Ale jeszcze raz dzięki za pomoc! Jak widać pogłoski o śmierci usenet'u
    są mocno przesadzone :)


  • 32. Data: 2016-01-03 11:53:37
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 03.01.2016 10:14, twistedme wrote:

    > Dzisiaj po nocy oczywiście napięcie aku w normie, odpalił bez
    > problemu... Uwielbiam takie awarie, teraz nie będę pewny dnia ani
    > godziny, kiedy mi znowu nie odpali... super.
    >
    > Ale jeszcze raz dzięki za pomoc! Jak widać pogłoski o śmierci usenet'u
    > są mocno przesadzone :)

    Poruszaj stykami od bagażnika, schowka itp. Może się któryś zawiesza. U
    mnie tak było ze schowkiem i lampka się świeci a nie widać. Wyciągnąłem
    żarówkę na wszelki wypadek, bo i tak do niczego rozsądnego się nie
    przydawała.

    Shrek.


  • 33. Data: 2016-01-03 17:14:59
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P

    Pamiętajmy, że pojemność zależy od temperatury. Przy ostatnich nocach,
    to akumulatory mają jakieś 50-60% swojej nominalnej pojemności.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz


  • 34. Data: 2016-01-03 18:03:21
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 03.01.2016 17:14, Mateusz Bogusz wrote:
    >> Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P
    >
    > Pamiętajmy, że pojemność zależy od temperatury. Przy ostatnich nocach,
    > to akumulatory mają jakieś 50-60% swojej nominalnej pojemności.

    To i tak dużo zostaje przy pełnym, sprawnym akumulatorze i braku
    pasożytów w aucie.

    Shrek.


  • 35. Data: 2016-01-03 18:48:48
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>


    >>> Masz pewnie około 50Ah, więc 50/0,02 daje 2500 godzin:P
    >>
    >> Pamiętajmy, że pojemność zależy od temperatury. Przy ostatnich nocach,
    >> to akumulatory mają jakieś 50-60% swojej nominalnej pojemności.
    >
    > To i tak dużo zostaje przy pełnym, sprawnym akumulatorze i braku
    > pasożytów w aucie.

    Dużo jeśli akumulator jest nowy, a nie kilkuletni bo wtedy znowu możesz
    to /2. Dodając jeszcze spore opory i wolne ładowanie w niskich
    temperaturach to wcale nie robi się wesoło... ale jak kolega ma 8*C w
    garażu to źle nie jest :)


  • 36. Data: 2016-01-03 22:36:28
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: t...@g...com

    W dniu sobota, 2 stycznia 2016 14:07:44 UTC+1 użytkownik twistedme napisał:

    > zamknąłem z pilota, żeby mieć pewność. Tak jak pisałem - mierzyłem
    > wczoraj napięcie aku po naładowaniu i miał 12,5, a rano 11,8.

    A naladowales aku do konca? Bo w pierwszym poscie pislaes ze jakies 4h, co na
    rozladowany aku raczej nie jest za duzo. ksiazkowo to gdzie 10h pradem ~1/10
    pojemnosci aku


  • 37. Data: 2016-01-04 00:12:43
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Ciekawe skad znac pojemnosc. Akumulatory rozruchowe laduje sie ze zrodla
    napieciowego. Prad nie jest istotny bo akumulator na zrodle sam go wymusi w takiej
    wartosci jaka bedzie odpowiednia. Doucz sie kolego i nie wprowadzaj innych w blad bo
    to moze kosztowac w najlepszym przypadku nowy akumulator i sprzatanie kwasu. W duzo
    gorszym slepota i poparzeniami od kwasu.


  • 38. Data: 2016-01-04 05:38:36
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 04.01.2016 00:12, Zenek Kapelinder wrote:
    > Ciekawe skad znac pojemnosc.

    A napisu na oboudowie.

    > Doucz sie kolego i nie wprowadzaj innych w blad bo to moze kosztowac w najlepszym
    przypadku nowy akumulator i sprzatanie kwasu. W duzo gorszym slepota i poparzeniami
    od kwasu.

    Sam się doucz.

    Shrek


  • 39. Data: 2016-01-04 09:13:52
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: Czesław Wiśniak <k...@w...pl>


    > Ciekawe skad znac pojemnosc.

    Np. z bilansu energetycznego

    >Akumulatory rozruchowe laduje sie ze zrodla napieciowego. Prad nie jest istotny bo
    akumulator na zrodle sam go wymusi w takiej wartosci jaka bedzie odpowiednia. Doucz
    sie kolego i nie wprowadzaj innych w blad bo to moze kosztowac w najlepszym przypadku
    nowy akumulator i sprzatanie kwasu. W duzo gorszym slepota i poparzeniami od kwasu.

    Tzn, że przy zewnętrznym źródle nie można sterować prądem?




  • 40. Data: 2016-01-04 10:40:38
    Temat: Re: Złodziej prądu
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:n68hb1$h2e$1@node1.news.atman.pl...
    > On 02.01.2016 13:28, yabba wrote:
    >
    >>>> Albo w komorze silnika.
    >>>
    >>> A to tam są jakieś lampki?
    >>>
    >>
    >>
    >> Bywają. :)
    >> Łada Samara miała lampkę w komorze silnika.
    >
    > Widocznie jej twórcy przewidzieli, że często po nocy na poboczu trzeba tam
    > będzie grzebać;) Nawet najazdy przy drogach postawili, żeby można się było
    > w ramach standardowych czynności ekspoatacyjnych dostać od podwozia;)


    Ty się nie śmiej, to był samochód bardzo wdzięczny i wytrzymały. Teraz nie
    odważyłbym się wjechać osobówką w miejsca, w które wjeżdżałem Samarą. Albo
    bym utknął, albo coś urwał, albo zalał wodą silnik.
    Lampka przydawała się do wymiany żarówki w nocy, albo do sprawdzania poziomu
    oleju w czasie nocy polarnej (to akurat nie u nas).

    Dzisiaj twórcy samochodów są tak tępi, że nie przewidują nawet konieczności
    wymiany żarówki w reflektorach. Wymiana żarówki bywa czasem tak trudna jak
    wymiana silnika.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

strony : 1 ... 3 . [ 4 ] . 5 . 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: