-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!border1.nntp.ams1.giganews
.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-s
po-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Ziew...
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <sgto7t$b7p$1@news.icm.edu.pl>
<613275c0$0$532$65785112@news.neostrada.pl> <sgva7m$rff$1@dont-email.me>
<613349a8$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <sgvk4r$mvn$1@dont-email.me>
From: cef <c...@i...pl>
Date: Sat, 4 Sep 2021 14:20:56 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
Thunderbird/78.13.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <sgvk4r$mvn$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Language: pl
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Lines: 27
Message-ID: <613364a8$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
X-Trace: 1630758056 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 29057 80.53.118.49:65359
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2696811
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2021-09-04 o 13:09, heby pisze:
> On 04/09/2021 12:25, cef wrote:
>>> Popraw mnie, jesl się mylę, ale elektryki uzywają hamulców zncznie
>>> rzadziej niż reszta. Przpuszczalnie z tego samego powodu opony są
>>> mniej ścierane.
>> Hamulców używają może mniej,
>
> OK, czyli argument o pyle z tarcz hamulcowych jest do dupy.
>
>> ale opony zużywają tak samo a może nawet jeszcze bardziej.
>
> Albowiem? Jakies uzasadnienie dlaczego?
Bo biorą udział w takim samym ruchu miejskim jak inne auta-
muszą się zatrzymać i rozpędzić, więc opony tak samo dostają
jeśli chodzi o zużycie a ponieważ elektryk ma więcej dostępnego
momentu obrotowego w całym zakresie (tzn przy małych obrotach też)
to będzie się szybciej rozpędzał zostawiając więcej gumy na jezdni.
>> Czyli mniej pyłu z klocków i tarcz a wiecej z opon.
>
> No, ale dlaczego z opon więcej? Jaki jest mechanizm fizyczny generowania
> pyłu z opon w przypadku elektryka i dlaczego jest gorszy? Nie proszę o
> model matematyczny, tylko opis słowny. Ciekaw jestem.
Opis masz powyżej, szybciej się rozpędza i drze gumę.
Następne wpisy z tego wątku
- 04.09.21 14:25 heby
- 04.09.21 14:33 Shrek
- 04.09.21 14:36 cef
- 04.09.21 14:47 heby
- 04.09.21 14:51 heby
- 04.09.21 15:16 cef
- 04.09.21 16:52 nadir
- 04.09.21 16:55 heby
- 04.09.21 17:01 heby
- 04.09.21 17:24 nadir
- 04.09.21 17:29 m4rkiz
- 04.09.21 17:36 heby
- 04.09.21 17:40 heby
- 04.09.21 17:50 ii
- 04.09.21 20:22 _Master_
Najnowsze wątki z tej grupy
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
Najnowsze wątki
- 2024-12-12 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-12 Ostrów Wielkopolski => Trener zespołu sprzedaży Call Center <=
- 2024-12-12 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=