  • 51. Data: 2010-09-20 21:47:54
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Mon, 20 Sep 2010 16:08:00 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Jesli dobrze odgaduje miejsce, to byc moze nawet 70 tam obowiazuje,
    >bo sie ekspresowka konczy .. no tak, ale pod prad znakow nie
    >stawiaja, a z pradem nie ma potrzeby ograniczac predkosci ..

    http://kontakt24.tvn.pl/temat,pod-prad-czolowka-smie
    rc-jest-nagranie-z-obwodnicy,23950.html
    - tu masz film.
    Swoją drogą, poza debilem z Uno, drugim debilem był ten w Fordzie. Nie
    widział świateł auta jadącego z przeciwka? Nic mu w głowie nie
    zaświtało?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 52. Data: 2010-09-20 22:04:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2010-09-20 21:47, jerzu pisze:

> [...]
    > Swoją drogą, poza debilem z Uno, drugim debilem był ten w Fordzie. Nie
    > widział świateł auta jadącego z przeciwka? Nic mu w głowie nie

    Długa prosta i światła na moim pasie autostrady? Widziałem już różne
    rzeczy - w tym policjantów-półgłówków biegających w szarówce po mojej
    nitce. Cóż, chorzy/debile/przypadki się trafiają, ale najczęściej sporo
    winy jest po stronie tych, którzy tego nie uwzględniają w swoich
    zachowaniach...

  • 53. Data: 2010-09-20 22:16:46
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "jerzu" <t...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:igef96phbq3oth4s1albmhdlnqillacjg3@4ax.com...

> [...]
    > Swoją drogą, poza debilem z Uno, drugim debilem był ten w Fordzie. Nie
    > widział świateł auta jadącego z przeciwka? Nic mu w głowie nie

    Debil i tyle. Dziwne trochę, że ludzie co kręcili ten film nie trąbili czy
    coś w ten deseń żeby zwrócić jego uwagę. Nieprawdopodobne jest to, ze ten
    grzyb z uniaka, czy chociaż ta panna co z nimi jechała, nie zorientowali się
    że coś jest nie tak.

    I po ch##j nam ekspresówki czy autostrady skoro są ludzi co na luzie pojadą
    pod prąd aż do chwili czołowego zderzenia :|

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 54. Data: 2010-09-20 22:19:33
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Robert_J" <d...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Ale mogłoby wyeliminować sporo innych, kiedy np. dziadek dostał wylewu
    > prowadząc auto. Albo nie zdążył zahamować przed dzieckiem na pasach, bo
    > refleks i koncentracja już nie ta...

    Mojego kumpla piznął dziadek, który ledwo wysiadał z auta.
    A piznął, bo 40-stka to juz było tak duzo że nie nadążał na zakręcie 90
    stopni przychamować i zakręcić kierownicą. Skosił zakręt, strzelił kumpla
    przede mną, wjechał na chodnik (niedaleko szkoła, dobrze, że żadne dziecko
    nie szło) przedtem jadąc mi na czołówkę. Zjechałem na lewy pas i nie
    dostałem przez to plaskacza.

    Nawet nie bawiliśmy się w załatwianie na miejscu, wezwaliśmy policję.
    Przyjechali, spisali i tylko napomneli, czy może nie poszedł by na badania
    bo już chyba trochę nie panuje nad autem. Ot i tyle mogli zrobić.

    Nie mam nic przeciwko dziadkom, każdy ma równe prawa. Ale nie każdy zdaje
    sobie sprawę, że w pewnym momencie może stanowić już niebezpieczeństwo na
    drodze.

    --
    Irokez

  • 55. Data: 2010-09-20 22:22:21
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Irokez" <n...@e...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przede mną, wjechał na chodnik (niedaleko szkoła, dobrze, że żadne dziecko
    > nie szło) przedtem jadąc mi na czołówkę. Zjechałem na lewy pas i nie

    PS.
    Pierwsza reakcja jak wysiadł, to... o jejku, opona zepsuta (strzelił kołem w
    krawężnik jak wjeżdzał z rozpędem na chodnik to strzeliła)
    No i zabrał się za zmianę koła.
    A my?
    no czego od niego chcemy.. on się spieszy.

    --
    Irokez

  • 56. Data: 2010-09-20 22:24:13
    Od: "kml" <A...@g...lp>

    Użytkownik "kml" <A...@g...lp> napisał w wiadomości

    > I po ch##j nam ekspresówki czy autostrady skoro są ludzi co na luzie
    > pojadą pod prąd aż do chwili czołowego zderzenia :|

    Ok, w komentarza jest napisane że wszyscy trąbili etc więc zapewne
    rzeczywiście tego nie słychać na nagraniu.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 57. Data: 2010-09-20 22:27:58
    Od: Rychu <r...@a...pl>

    W dniu 2010-09-20 19:15, Artur Maśląg pisze:
    > Nie czekając na autora tych rewelacji (nadal czekam na źródło)
    > podaję oficjalne dane Policji:
    >
    > Sprawcy wypadków - kierujący pojazdami wg grup wiekowych
    > w 2008 i 2009 roku
    > Grupy Wypadki Zabici Ranni Populacja Wskaźnik liczby
    > wiekowe wypadków na 10 000
    >
    > 2008 2009 2008 2009 2008 2009
    > 0-6 38 3 - 4 39 36 2630827 0,15

    "W 2009 roku kierujący pojazdami w wieku 0-6 lat spowodowali 3 wypadki
    w których zginęły 4 osoby, a 36 zostało rannych..."

    Tendencja spadkowa ok. 10% w każdej kategorii, więc pewnie uciekła jakaś
    cyfra. Powinno być nie 3, a 30-39 wypadków. Co do reszty, to akurat
    ogólna populacja nie powinna być mianownikiem, bardziej populacja
    kierowców w danym przedziale. Cudem już by był osobokilometr, ale
    takich danych nikt nie zbiera. Do tego potrzebna by była jakaś
    ankieta wypełniana przy każdym OC.

    > Z powyższego jasno wynika, kto jest najbardziej 'wypadkowy' i komu
    > brakuje pokory. W wieku 21 lat to mało który 'mistrz' bywa na
    > wyższym stanowisku, za to z całą pewnością wie wszystko lepiej
    > i wszystko umie.

    Z powyższego wynika, że nic z powyższego nie wynika. Urzędy prowadzą
    ewidencję wydawanych uprawnień do kierowania pojazdami i gdyby
    komuś (instytucji) zależało, to można by zrobić statystyki, które
    by dawały trochę realniejsze wyniki. Tylko, że nikt tego nie zrobi
    bo po co? Wyobraźcie sobie, że nagle z wiekiem zamiast zniżki
    dostajecie zwyżkę OC. Np. za prawo jazdy dłużej niż 15 lat (rutyna)
    i wiek powyżej 50 lat (słabszy refleks), bo tak wyszło ze statystyk...

    PS. Przejechałem dzisiaj jakieś 20 km po centrum. Najpierw babcia
    w yarisie jechała za mną na długich. Mryganie awaryjnymi, pokazywanie
    ręką "mrugania", itp. totalnie nic nie dało. Potem dziadek przy
    skręcie w prawo o mało nie przejechał rowerzysty na przejeździe dla
    rowerów. Potem czekając godzinkę na Noakowskiego widziałem piękne
    wymuszenie pierwszeństwa, również przez dziadka. Jednak to tylko
    trzy zdarzenia i w żaden sposób nie można na ich podstawie niczego
    uogólniać. Można co najwyżej się zastanowić, czy to tylko zbieg
    okoliczności.

    Rychu
    W-wa | Panda VAN'05
    oznakowana KR637** :)

  • 58. Data: 2010-09-20 22:28:45
    Od: "kml" <A...@g...lp>

> [...]

    > sobie sprawę, że w pewnym momencie może stanowić już niebezpieczeństwo na

    Podobną sytuację miała moja znajoma z koleżanką: dziad przed przejściem
    pomylił gaz z hamulcem. Dziewczyny nie zabił, ale spędziła dłuższy czas w
    szpitalu z powaznymi obrażeniami. Oznaki skruchy na miejscu wypadku? ŻADNE.
    Dziad nie został zlinczowany tylko i wyłącznie dlatego, że natychmiast
    pojawiła się policja.

    --
    pozdrawiam
    kml

  • 59. Data: 2010-09-20 22:34:54
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-09-20 20:07, Massai pisze:

    > W dodatku - to jest odniesienie do populacji, a nie faktycznie
    > jeżdżących. Wynika z niego że najlepszymi kierowcami są maluchy do
    > 6 roku życia ;-)

    Ta tabela nie mówi że sześciolatkowie są najlepszymi kierującymi
    pojazdami (bo do tego faktycznie trzeba by liczyć ilość wypadków na
    kilometr, a nie na osobę), a jedynie pokazuje że nie ma potrzeby
    szczególnego zajęcia się problemem sześcioletnich kierujących w
    kontekście ogólnego bezpieczeństwa na drogach.

    Natomiast pokazuje że szczególnie trzeba się zająć kierującymi w wieku
    18-24, w następnej kolejności 25-39, dalej 40-59, a dopiero na końcu 60+
    i młodszymi niż 17.

    > Spora część starszych kierowców, którzy czują że już refleksem
    > i koordynacją nie najlepiej, jest rozsądna - i nie wsiada za kółko,
    > jeśli koniecznie nie musi.

    Owszem, ale popatrz w drugą stronę. Największa ilość wypadków to wiek
    18-24, czyli okres kiedy refleks i koordynację ma się najlepszą w życiu.
    Potem już pod tym względem jest tylko gorzej.
    W dodatku kierowcy 18-24 jeżdżą stosunkowo mało (mniej niż tacy 25-39),
    bo większość nie ma nawet własnego samochodu i pojeździć sobie może od
    czasu do czasu samochodem rodziców. A mimo to wypadków znacznie więcej.

  • 60. Data: 2010-09-20 22:47:08
    Od: "RadekNet (www.rejsy-czartery.com)" <r...@p...com.pl>

    W dniu 20.09.2010 14:43, Cavallino pisze:
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,83991
    76,Jechali_pod_prad_po_obwodnicy_Olesnicy__Zgineli_w
    .html

    > " Cały czas staramy się ustalić przyczyny wypadku - mówi rzecznik
    > oleśnickiej policji"
    >
    > Rewelacja, jechali pod prąd, a gość nie wie co było przyczyną wypadku.
    > Musi jest z policji.
    >
    > Zapewnie będzie chcial sprawdzić prędkość, bo to ma kluczowe znaczenie. ;-)

    Taka moda ostatnio ... W Smolensku tez pilot nie mial prawa ladowac w
    takich warunkach a sa osoby widzace wine zupelnie gdzie indziej ;)

    Pozdr.
    --
    Radek Wrodarczyk
    www.rejsy-czartery.com