    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Date: Mon, 20 Sep 2010 21:45:21 +0200

    W dniu 2010-09-20 21:29, Massai pisze:
    > Artur Maśląg wrote:
    (...)

    > Wiesz, jest jakoś tak dziwnie że, szczególnie mężczyźni, dzielą
    > sie na dwa typy:
    > 1. cześć zaczyna odczuwać wpływ wieku stosunkowo wcześnie, już
    > około 60 r. ż. ale jest to wpływ niewielki, stopniowo postępujący.
    > 2. część przez długie lata zachowuje sprawność żeby między 70 a
    > 75 rokiem życia "dupnęło". Gwałtownie następuje degeneracja i
    > człowiek gaśnie w oczach.
    >
    > Są wyjątki, ale stosunkowo sprawny fizycznie i psychicznie
    > mężczyzna po 70 jest raczej rzadkością. A już po 75 roku zycia to
    > ewenement.

    Czy ja wiem? Możliwe, że mam mniejszą skalę porównawczą niż Ty,
    niemniej znam sporo osób z grupy ~70, która jednak jest dość
    sprawna intelektualnie, a psychofizycznie radzą sobie dość
    dobrze za kierownicą. Sam jestem ciekaw, jak sobie w tym wieku
    będę radził (o ile dożyję).

    > O nie - ja tylko wnioskuję analogicznie do tych osób starszych.
    > Skoro te sześciolatki wcale nie są najlepszymi kierowcami, to i
    > wskaźnik 4,3 dla osób staszych nie jest miarodajny.

    Tyle, że to nie ja pisałem o tych osobach starszych - po raz kolejny
    to już piszę.

    > Te dane są owszem - znaczące, ale tak naprawdę tylko dla
    > przedziałów 18-59.
    > Ludzie aktywni zawodowo, dużo jeżdżą.

    I o tym właśnie ja pisałem.

    > Dodatkowo ten wskaźnik dla przedziału 18-24 jest nawet zaniżony - bo
    > w tym wieku znacznie mniejsza część ludzi porusza się na codzień
    > samochodem, niż w tych wyższych przedziałach.

    Dziękuję :)