eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyZginęli jadąc pod prądRe: Zginęli jadąc pod prąd
  • Data: 2010-09-20 21:29:45
    Temat: Re: Zginęli jadąc pod prąd
    Od: "Massai" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Artur Maśląg wrote:

    > W dniu 2010-09-20 20:07, Massai pisze:
    > (...)
    > > > Sprawcy wypadków - kierujący pojazdami wg grup wiekowych
    > > > w 2008 i 2009 roku
    > > > Grupy Wypadki Zabici Ranni Populacja Wskaźnik
    > > > liczby wiekowe
    > > > wypadków na 10 000
    > > >
    > >> 2008 2009 2008 2009 2008 2009
    > > > 0-6 38 3 - 4 39 36 2630827 0,15
    > > > 7-14 608 531 14 15 656 565 3184742 1,67
    > > > 15-17 700 590 40 36 885 732 1484358 3,97
    > > > 18-24 9337 8609 1016 891 13563 12436 4107691 20,95
    > > > 25-39 12670 11885 1246 1079 17026 15925 8858222 13,42
    > > > 40-59 9633 8493 924 730 12898 11228 10714101 7,93
    > > > 60 ++ 3394 3095 365 322 4062 3762 7173448 4,31
    > > > b/d 1938 1802 54 62 2217 2026
    > > > * dane wg stanu na dzień 30.06.2009 r
    > > >
    > > > Z powyższego jasno wynika, kto jest najbardziej 'wypadkowy' i
    > > > komu brakuje pokory. W wieku 21 lat to mało który 'mistrz' bywa
    > > > na wyższym stanowisku, za to z całą pewnością wie wszystko
    > > > lepiej i wszystko umie.
    > >
    > > Kategoria 60++ jest bardzo mało precyzyjna. W przedziale 60-65 - to
    > > jeszcze całkiem sprawny kierowca.
    >
    > Zgadza się.
    >
    > > A po 70 zazwyczaj następuje znaczne pogorszenie sprawności.
    >
    > Pogorszenie owszem - ale znaczne? Raczej systematyczne i ciężko
    > stwierdzić gdzie występuje nagła zmiana przebiegu funkcji. Jest to
    > osobnicze i pewnie mocno skorelowane z udziałem w ruchu drogowym.

    Wiesz, jest jakoś tak dziwnie że, szczególnie mężczyźni, dzielą
    sie na dwa typy:
    1. cześć zaczyna odczuwać wpływ wieku stosunkowo wcześnie, już
    około 60 r. ż. ale jest to wpływ niewielki, stopniowo postępujący.
    2. część przez długie lata zachowuje sprawność żeby między 70 a
    75 rokiem życia "dupnęło". Gwałtownie następuje degeneracja i
    człowiek gaśnie w oczach.

    Są wyjątki, ale stosunkowo sprawny fizycznie i psychicznie
    mężczyzna po 70 jest raczej rzadkością. A już po 75 roku zycia to
    ewenement.

    >
    > > W dodatku - to jest odniesienie do populacji, a nie faktycznie
    > > jeżdżących. Wynika z niego że najlepszymi kierowcami są
    > > maluchy do 6 roku życia ;-)
    >
    > Nie, nie - to co piszesz to nieuzasadniona nadinterpretacja :)
    > Często spotykane wnioskowanie fałszywe.

    O nie - ja tylko wnioskuję analogicznie do tych osób starszych.
    Skoro te sześciolatki wcale nie są najlepszymi kierowcami, to i
    wskaźnik 4,3 dla osób staszych nie jest miarodajny.

    Te dane są owszem - znaczące, ale tak naprawdę tylko dla
    przedziałów 18-59.
    Ludzie aktywni zawodowo, dużo jeżdżą.
    Dodatkowo ten wskaźnik dla przedziału 18-24 jest nawet zaniżony - bo
    w tym wieku znacznie mniejsza część ludzi porusza się na codzień
    samochodem, niż w tych wyższych przedziałach.

    --
    Pozdro
    Massai

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: