  • Data: 2013-04-26 02:46:03
    Temat: Re: Zewn. nagrywarka DVD z zasilaniem sieciowym - jest taka?
    Od: Michal <s...@d...mailexpire.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-04-25 20:58, Kosu pisze:

    > Używa np. część osób, które kupują oprogramowanie i muzykę, a nie
    > ściągają wszystko z torrenta.

    I dlatego potrzebują napędu optycznego w każdym PC? Bez żartów - ostatni
    raz kupiłem soft na nośniku fizycznym parę lat temu, a bywa że
    tygodniowo kupuję 20+ gier (i oczywiście nie mam w nie czasu grać), sam
    katalog Steama ma u mnie ponad 1,5 GB, o Uplay, Origin, Capsule, Desurze
    i DRM Free z bundli nawet nie wspominając. W czasach kilkunastu gier
    niezaleznych i Mass Effect 2 z Sahankiem 2 za całe 4,50 zł czy
    6 dobrych gier Ubisoftu za 7,90 zł (w tym AC-B, Heroes VI Complete,
    Driver SF, Settlers 7, WiC Complete, Rayman Origins, PoP Forgotten Sands
    itp.) kto bawiłby się w piractwo czy kupowanie archaicznych wersji
    pudełkowych.
    Z muzyką podobnie - od paru lat nie kupiłem _nowej_ płyty CD Audio
    (wyjątki to starsze wydania dostępne w antykwariatach) - teraz nawet
    Amazon udostępnia w wersji cyfrowej wcześniej kupione u nich albumy
    CD Audio.

    > Ba. Nawet dyskietek niektórzy wciąż potrzebują

    Nawet nie przypominaj, bo zostały mi jeszcze 2 licencje na dyskowego
    Lexa od WK (to nie jest specjalnie tani soft) z archaicznym
    zabezpieczeniem dyskietkowym z CopyControl pisanym na początku lat 90.
    (sterowniki niskiego poziomu 16bit oczywiście nie działające na żadnym
    systemie 64-bit - m.in. z tego powodu musiałem zmieniać na wersję online
    i od tego czasu nie chcę Lexa w staromodnej wersji dyskowej - przy
    wersji online masz dostęp do SIPa z dowolnego urządzenia
    (nawet z tabletów) z praktycznie każdego miejsca.

    > (nie bez powodu są tak strasznie drogie).

    Chyba dlatego, że swego czasu ZUS wykupił pewnie połowę światowej
    produkcji w jednym zamówieniu publicznym ;>

    --
    /MB