    From: Yorick <"USUŃ.TO_yorick"@poczta.onet.pl_ORAZ.TO>
    Subject: Re: Zestawy BT do kasku.
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Date: Mon, 20 May 2013 20:14:30 +0200

    Dnia 18 - 05 - 2013 (sobota) o godzinie 00:49, Qlfon napisał(a):

    > wiem - albo moto albo telefon ale czasem jest tak że się nie da i trzeba
    > być pod telefonem.
    > Pytanie: używa ktoś jakiegoś zestawu i może coś powiedzieć na ten temat?

    Mam Scala Rider Q2 Mutiset Pro, z tym, że ja go używam głównie do
    komunikacji z drugim motocyklem. W tej roli sprawuje się dobrze - parametry
    ma takie jak podaje producent, zasięg do ok. 700 metrów, akumulator starcza
    na ładnych kilka godzin rozmów lub kilka dni czuwania. Słyszalność (dla
    rozmów) jest OK - w kasku typu jet można się jeszcze sensownie porozumiewać
    przy prędkości ok. 120 km/h. Słuchanie radia sobie odpuściłem - w jecie
    szumi na tyle, że to nie ma większego sensu, w dobrze wyciszonym integralu
    powinno być lepiej.

    Sprzęt daje się bez problemów sparować z nawigacją i telefonem - ale z tej
    ostatniej funkcji nie korzystam, mam ten luksus, że nie muszę stale być
    "pod telefonem". Urządzenie ma ustawione priorytety, najwyższym jest
    rozmowa z drugim moto. Jest to czasami denerwujące, bo gdy rozmawiam z
    drugim moto, to wycina mi nawigację... Więc żeby np. sprawdzić drogę z
    nawigacją i przekazać o tym informację drugiemu motocykliście, to trzeba
    się trochę naklikać zmieniając tryby.

    Zestawy są sprzedawane albo z mikrofonem na pałąku do kasków otwartych albo
    z wersją do integrali. Jeżeli chodzi o wodoodporność, to mój Q2 zaliczył
    wielodniowe jazdy w ulewach i nie było z tym problemu. Natomiast po
    pierwszym sezonie padł mi w jednym zestawie mikrofon, ale serwis zareagował
    błyskawicznie i po 3 dniach miałem nowy. Wspominam o tym, bo gdy innym
    razem reklamowałem padniętego Larka 35 AT, to na załatwienie sprawy
    czekałem 4 miesiące...

    --
    Yorick
    MG Nevada 750,