  • 1. Data: 2013-01-07 19:53:59
    Temat: Zestaw AVT-961 i pomoc w modyfikacji programu PIC-a
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    Witam,
    interesuje stacja pogodowa z AVT-961, a
    w zasadzie jej część: pomiar ciśnienia, wilgotności,
    temperatury i RS-232.
    Płytkę można kupić, wsad zdobyłem.
    Czy ktoś może mi pomóc i powiedzieć
    czy można łatwo zmodyfikować hex-a
    od tego PIC-a, tak aby ciśnienie,
    wilgotność i temperaturę wysyłał na RS-a?
    Najprościej to chyba wysyłanie przez RS-a
    to co wyświetla na wyświetlaczu.
    Źródła w C pewnie nie do zdobycia, a asembler
    to raczej niezłe rzeźbienie.

    Może znalazłby się ktoś pomocny ...

    pytający

  • 2. Data: 2013-01-07 20:22:40
    Od: "Irokez" <n...@w...pl>

    Użytkownik "pytajacy" <r...@p...fm> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...
> [...]
    > Najprościej to chyba wysyłanie przez RS-a
    > to co wyświetla na wyświetlaczu.
    > Źródła w C pewnie nie do zdobycia, a asembler

    A czy kiedykolwiek programowałeś jakikolwiek mikrokontroler?
    Sądząc po pytaniu to nie.

    No więc zapomnij o temacie, bo łatwo to będzie napisać wszystko od nowa.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2013-01-07 21:06:43
    Od: pytajacy <r...@p...fm>

    On 7 Sty, 20:22, "Irokez" <n...@w...pl> wrote:
> [...]
    > Sądząc po pytaniu to nie.
    >
    > No więc zapomnij o temacie, bo łatwo to będzie napisać wszystko od nowa.

    Wydaje mi się że PIC-e chyba działają
    tak samo jak z 51 czy AVR, tzn. jak się wczyta hex-a
    do środowiska programistycznego to mamy program w asemblerze.
    Czy może coś pominąłem i PIC-e działają inaczej?
    Czy nie da się tego zrobić w MPLAB?

    Niedawno był podobny wątek
    (https://groups.google.com/group/pl.misc.elektronika
    /browse_thread/
    thread/2f77583d936ea2af?hl=pl#)
    i Pan Sylwester Łazar nie widział
    problemu w modyfikacji takiego programu. Fakt, że program miał tylko
    0,5kB.

    pytający

  • 4. Data: 2013-01-07 21:38:40
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > do środowiska programistycznego to mamy program w asemblerze.
    > Czy może coś pominąłem i PIC-e działają inaczej?

    Nie rozumiesz - plik HEX to program wynikowy, rzeczywiście w
    assemblerze, ale w takim gotowym programie nie da się zrobić żadnych
    istotnych zmian - w każdym razie jest to zdecydowanie bardziej
    czasochłonne niż pisanie od nowa.

    W gotowym hexie to można sobie - czasem, bo to zależy od samego programu
    - wstawić jakiś drobiazg, zmienić adres itp.
    Ale pisanie całych procedur itp to jest podejście od d... strony.

    I jak kolega wspomniał już, napisanie tego od początku to zdecydowanie
    prostsza sprawa.

  • 5. Data: 2013-01-08 01:07:10
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 7 Jan 2013 10:53:59 -0800 (PST), pytajacy <r...@p...fm>
    wrote:
    > Źródła w C pewnie nie do zdobycia, a asembler
    > to raczej niezłe rzeźbienie.

    A tak swoją drogą myślałem ze do takich kitów źródła sa dodawane, bo
    w końcu w czym jest ta przyjemność? W złożeniu tylko? Jak by były
    źródła to by była dodatkowa przyjemność w customizacji, zmiany w
    funkcjonalnosci. A tak to taki (zaawansowany) "migacz diodek"
    jedynie, popatrzeć można tylko jak działa., edukacyjnie nic nie
    wnosi.

    --
    Marek

  • 6. Data: 2013-01-08 03:10:17
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > funkcjonalnosci. A tak to taki (zaawansowany) "migacz diodek" jedynie,
    > popatrzeć można tylko jak działa., edukacyjnie nic nie wnosi.

    Wprawisz się w lutowaniu :)