  • 51. Data: 2015-01-07 17:20:36
    Temat: Re: Żeby żyło się ... jak k*rwa??
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/01/15 10:39, J.F. wrote:
    > Ale czekajcie, bo jesli rozumiem to nowa stawka wynosic ma 99zl za tone.

    Ale tonę *braku* w magazynach (ktoś pisał, że rocznie), a nie tonę
    obróconą każdego dnia.

    > Co nam daje okolo 5.5 gr/litr, z VAT 6.5gr. Czyli jakies 4gr drozej niz
    > obecnie.

    Max. Bo jeśli stanów magazynowych producent nie zmniejszy, to nie zapłaci.
    A jak zmniejszy, to... uwolni sobie część cystern / czy gdzie tam trzyma
    te koszmarne ilości tego zapasu. Czyli mniej będzie wydawał na ich
    konserwację czy wręcz zakup nowych.
    W dodatku na rynku będzie więcej paliwa, więc będzie taniej.

    Ale pokrzyczeć "złodzieje, w ryj cały rząd, uciekam za granicę" to
    mnóstwo chętnych.

    --
    Alf/red/

  • 52. Data: 2015-01-07 17:28:22
    Od: Alf/red/ <f...@u...waw.pl>

    On 07/01/15 16:42, WS wrote:
    > byc moze nawet znacznie drozej, bo cena sie zmieni...

    Czyli co, nie będzie masowego zmniejszania stanów magazynowych i
    płacenia "nowego horrendalnego podatku"?

    --
    Alf/red/

  • 53. Data: 2015-01-07 17:45:04
    Od: Czesław Wiśniak <c...@b...pl>

    > Ale pokrzyczeć "złodzieje, w ryj cały rząd, uciekam za granicę" to mnóstwo
    > chętnych.

    Dobra, głosuję na Jarka :)

  • 54. Data: 2015-01-07 21:15:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alf/red/" napisał w wiadomości grup
    On 07/01/15 10:39, J.F. wrote:
    >Ale tonę *braku* w magazynach (ktoś pisał, że rocznie), a nie tonę
    >obróconą każdego dnia.

    Sluszna uwaga. Ale przy obowiazkowym zapasie na 68 dni, to ta tona
    jest obrocona niecale 6 razy rocznie, a w zasadzie to ma byc chyba 90
    dni ... ale to juz tylko 1.5gr/litr.

> [...]
    >ich konserwację czy wręcz zakup nowych.
    >W dodatku na rynku będzie więcej paliwa, więc będzie taniej.

    Ale to chwilowo. Potem sie wyrowna ...

    >Ale pokrzyczeć "złodzieje, w ryj cały rząd, uciekam za granicę" to
    >mnóstwo chętnych.

    Jak rozumiem, to celem ustawy jest przejecie przez Panstwo czesci
    obowiazkowych zapasow.
    Firmy sie uwolni od od obowiazku, ale kaze zaplacic.
    No, w zasadzie popieram.

    J.

  • 55. Data: 2015-01-07 21:20:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WS" napisał w wiadomości
    >Lekko kreatywna ta ksiegowosc ;)
    >Jesli kupi paliwo, to kiedys je sprzeda, byc moze nawet znacznie
    >drozej, bo cena sie zmieni... jesli zaplaci podatek, to najwyzej po 6
    >latach sprzeda potwierdzenie oplaty na >makulature ;)

    Nie bardzo - raczej caly czas trzeba placic odsetki od kredytu, lub
    akcjonariusze nie dostaja zarobionej dywidendy ...

    >Posiadanie zapasu pozwala na jakas tam gre na cenach ropy. Glowny
    >koszt to przechowywanie...

    Owszem, ale to dopiero przy zapas przekraczajacych obowiazkowe.
    Dodatkowe ilosci, dodatkowe koszty.

    Jakos uregulowali rotacje panstwowych zapasow ?
    Czy znow bedzie jak kiedys "na to ch* paliwo nie wolno zlego slowa
    powiedziec, bo ono jest namaszczone przez panstwowa agencje" :-)

    J.

  • 56. Data: 2015-01-08 02:00:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-01-07 o 17:28, Alf/red/ pisze:

    > Czyli co, nie będzie masowego zmniejszania stanów magazynowych i
    > płacenia "nowego horrendalnego podatku"?

    Firmy sobie przekalkulują co jest bardziej opłacalne.
    Ja stawiam że na razie skoro już mają zbiorniki to pewnie
    trzymanie zapasu na starym poziomie i nie oddawanie gotówki.
    Ale może też się okazać że te kilka groszy będzie tańsze
    niż zamrażanie kapitału w zapasach.

    Pozdrawiam

  • 57. Data: 2015-01-08 02:40:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 08 Jan 2015 02:00:32 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > Firmy sobie przekalkulują co jest bardziej opłacalne.
    > Ja stawiam że na razie skoro już mają zbiorniki to pewnie
    > trzymanie zapasu na starym poziomie i nie oddawanie gotówki.

    Jak czytam, to celem zmian bylo przejecie wiekszej ilosci zapasow pod
    panstwowa piecze - wiec firmy trzeba zmusic zeby oddaly zapasy i za to
    zaplacily :-)

    J.

  • 58. Data: 2015-01-08 20:18:20
    Od: Jawi <g...@p...fm>

    W dniu 2015-01-07 o 15:12, masti pisze:
    > jak utrzymasz 76 dni to nic nie zapłacisz. Płacisz tylko za różnicę
    > mię.dzy tym co masz a 76 dniami. Ale nie mozesz mieć mniejszych zapasów
    > niż 68 dni.
    w dodatku domyślnie jest "po staremu" tylko jeśli podmiot chce
    zmniejszyć sobie ciężar obecnego trzymania zapasu to może zmniejszyć i
    zapłacić :)
    Ale grupa szaleje...