  • Data: 2017-07-30 04:28:06
    Temat: Re: Zdumiewający problem z metodą fotochemiczną
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 28.07.2017 o 19:29, Marek S pisze:

    > Hmmm... spróbuję. Dzięki za wszelkie wskazówki! ;-)
    > Z lakierowaniem mam wprawę gdyż często zdjęcia drukuję i zabezpieczam.
    > Te same kłopoty miewałem i podobnie je rozwiązałem.

    Posłuchaj rady starszego kolegi : zapomnij o positivie.
    Kiedyś to miało sens, w czasach kiedy nie było gotowych PCB z warstwą
    światłoczułą. Czyli jakieś 15-17 lat temu. Wtedy robiłem płytki
    positivem nie raz. Oczywiście - da się. Ale nie ma szansy na zbliżenie
    się do jakości gotowych płytek.

    Można toto stosować (jeżeli ktoś jest masochistą) w jakichś awaryjnych
    przypadkach. Ale też odradzam.

    Jedyną alternatywą dla fabrycznych PCB jest fotoresist w postaci folii.
    Ale to z kolei musi mieć jakieś racjonalne uzasadnienie - bo po co się z
    tym męczyć, gdy są gotowe PCB ?