  • 11. Data: 2013-10-22 15:32:42
    Temat: Re: Zdobycie homologacji na samochód
    Od: Ryba <t...@b...poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-10-18 21:45, huri_khan pisze:

    > Kto odpowiada w Polsce za uzyskanie homologacji dla pojazdu mechanicznego ?
    >
    > Przypadek nowego modelu Chevrolet Cruze (MY2013).
    > W modelu tym nie ma możliwości wyłączenia świateł mijania. Po uruchomieniu
    > silnika włączają się automatycznie.
    > W Grecji jazda za dnia na światłach jest zabroniona, podobno w Rumunii
    > także wprowadzili ten zakaz. Wiem że Konwencja Wideńska swoje ale z
    > Rumunami się nie dogadam. A Cruze mi się podoba i nie chcę innego :)

    Zaciekawiłeś mnie z tą Rumunią. Miałem okazję być tam kilkukrotnie
    ostatnio i mniej więcej 50/50 jeździ na światłach. Wielokrotnie mijałem
    Politie na światłach i nie było problemu.

    Ciekawie się tam jeździ po zmierzchu. Miałem wrażenie, że 30% jeździ na
    domowych ksenonach a drugie 30% na przeciwmgielnych.

    Ryba

  • 12. Data: 2013-10-22 21:52:46
    Od: michal <j...@g...com>

    W dniu wtorek, 22 października 2013 14:02:16 UTC+2 użytkownik p...@g...com
    napisał:
    > --Z tego co słyszałem w niektórych samochodach od dziennych świateł (lub
    automatycznie włączanych świateł mijania) jest specjalny bezpiecznik. Jak się go
    wyjmie, to światła działają standardowo (po staremu), czyli dopiero po ich ręcznym
    zapaleniu. Pozdrawiam

    > powstal nawet ruch oporu :-)
    >
    > http://www.lightsout.org/disable.html
    >

    > P.

    Owszem:
    http://dadrl.pl

  • 13. Data: 2013-10-22 22:45:21
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2013 04:13:42 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

    > --Na forum właśnie ten temat się pojawił i obecnie szukamy wyjaśnień w centrali
    oraz w ITS. -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT]

    > pod pozycje 0 (wg instrukcji producenta swiatla wylaczone) jakis wesoly Romek
    skonfigurowal wlaczenie swiatel dziennych (a jako ze nie ma dedykowanych dziennych
    wiec zapalaja sie swiatla mijania) ktorych nie mozna wylaczyc bo juz sa w pozycji
    wylaczone :-) ot taki zarcik by GM ... wynika wprost z regulacji unijnych czyli dla
    aut po lutym 2001 DRL musza wlaczac sie razem z silnikiem ... w Polsce GM zapewne
    oleje was z gory (i tak trzeba jezdzic na swiatlach) ale ciekawie robi sie w
    Niemczech gdzie nie ma obowiazku jazdy na swiatlach przez caly rok, ustawiasz na AUTO
    i tyle ...

    Tylko, że w Cruzie nie ma DRL.
    A mijania do MY2013 można było wyłączyć, od MY2013 już nie.
    Ciekawe jak to wygląda w państwach wymienionych w wątku (Rumunia, Grecja,
    Niemcy)

  • 14. Data: 2013-10-23 08:07:44
    Od: p...@g...com

    --Tylko, że w Cruzie nie ma DRL.

    swiatla mijania pelnia role DRL i dlatego GM upiera sie ze user nie musi miec
    mozliwosci ich wylaczania

    --A mijania do MY2013 można było wyłączyć, od MY2013 już nie.

    w Polsce ... w Niemczech ten problem istnieje od 2011, wtedy na rynek wewnetrzny
    trafily pierwsze (reimportowane) modele z (IMHO) przeprogramowanym schematem
    sterowania swiatel ...

    --Ciekawe jak to wygląda w państwach wymienionych w wątku (Rumunia, Grecja, Niemcy)
    -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT]

    w DE wiekszosc pogodzila sie z losem, czesc modyfikuje hardware:
    http://www.cruze-forum.de/viewtopic.php?f=28&t=1484&
    hilit=abblendlicht
    http://www.cruze-forum.de/viewtopic.php?f=13&t=3383&
    p=56881&hilit=abblendlicht#p56881
    http://www.Happylightshow.de

    IMHO powinno zadzialac przeprogramowanie swiatel dziennych w UEC wiec poszukajcie
    jakiegos ogarnietego ludka z interfejsem i moze da rade

    PS no i tak przypadkiem sie znalazlo :-)
    http://www.americar.de/news/news_artikel/weltrekord_
    bei__kiss_the_cruze_/id=868

    P.

  • 15. Data: 2013-10-23 19:42:52
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Tue, 22 Oct 2013 23:07:44 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT]

    > w DE wiekszosc pogodzila sie z losem, czesc modyfikuje hardware:

    Te linki znam, jeden gość z forum zrobił ten przekaźnik i działał, niestety
    w MY2013 już nie działa :(

    > http://www.Happylightshow.de

    Tego nie znałem i zapowiada się ciekawie

  • 16. Data: 2013-10-24 14:10:33
    Od: p...@g...com

    -- http://www.Happylightshow.de Tego nie zna�em i zapowiada si� ciekawie --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT]

    tak widze ze niezle sie bawicie poprawiajac fabryke :-)
    http://forum.autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=
    286313521&page=0&fpart=3&vc=1

    ps probowaliscie juz z MDI ? ASO jest w stanie to przeprogramowac ?

    P.

  • 17. Data: 2013-10-24 23:36:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-10-18 21:45, huri_khan wrote:

    > W Grecji jazda za dnia na światłach jest zabroniona, podobno w Rumunii
    > także wprowadzili ten zakaz. Wiem że Konwencja Wideńska swoje ale z
    > Rumunami się nie dogadam. A Cruze mi się podoba i nie chcę innego :)

    Jeżdziłem na światłach. Tambylcy w większości również. Zabawa zaczyna
    się po zmierzchu - połowa jeżdzi na długich.

    Shrek.

  • 18. Data: 2013-10-25 23:52:19
    Od: "Jackare" <1...@t...com.pl>

    Użytkownik "huri_khan" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

    > W Grecji jazda za dnia na światłach jest zabroniona, podobno w Rumunii
    > także wprowadzili ten zakaz.

    Jeżdżę po Rumunii cały czas. W ciągu ostatniego 1,5 roku byłem tam.... ja
    wiem z 16 razy. Cały czas jeżdżę na światłach i nikt się nie przypierdolił,
    tym bardziej że już dwukrotnie płaciłem mandaty.
    W czerwcu ubiegłego roku jeżdziłem przez 3 tygodnie po Rumunii ze znajomym
    Rumunem i on zwracał uwagę aby jeździć na światłach - mówił że to
    obowiązkowe, choć sporo samochodów jeździ tam bez świateł.
    Ja ostatecznie i tak na światłach od dobrych 16 lat jeżdżę więc mnie to
    lotto...

    Z Rumunami dogadasz się bez problemu jeżeli znasz jakikolwiek zachodni język
    wywodzący się z łaciny, tzn angielski, niemiecki, francuski, włoski,
    hiszpański itp Ja po dniu słuchania radia z grubsza wiem o czym mówią,
    podobnie w TV.
    "Kurwa" jest tak samo, ale oni prawie nie klną :)

    Jackare

  • 19. Data: 2013-10-26 07:28:11
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Jackare" <1...@t...com.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > Rumunem i on zwracał uwagę aby jeździć na światłach - mówił że to
    > obowiązkowe, choć sporo samochodów jeździ tam bez świateł.

    Czyli znowu kawał jak z tym rozdawaniem zegarków.
    Ktoś gdzieś coś słyszał, a że na odwrót, to nie ma znaczenia.