  • 1. Data: 2013-10-18 21:45:34
    Temat: Zdobycie homologacji na samochód
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Kto odpowiada w Polsce za uzyskanie homologacji dla pojazdu mechanicznego ?

    Przypadek nowego modelu Chevrolet Cruze (MY2013).
    W modelu tym nie ma możliwości wyłączenia świateł mijania. Po uruchomieniu
    silnika włączają się automatycznie.
    W Grecji jazda za dnia na światłach jest zabroniona, podobno w Rumunii
    także wprowadzili ten zakaz. Wiem że Konwencja Wideńska swoje ale z
    Rumunami się nie dogadam. A Cruze mi się podoba i nie chcę innego :)

    Oto odpowiedż z ITS (Instytut Transportu Samochodowego
    Zakład Homologacji i Badań Pojazdów, Warszawa)

    "Obowiązek automatycznego włączania świateł po uruchomieniu silnika pojazdu
    dotyczy tylko świateł do jazdy dziennej, jeżeli pojazd jest w nie
    wyposażony. Dla świateł mijania zawsze musi być możliwość ich wyłączenia,
    niezależnie od tego czy jest zamontowany układ ich automatycznego włączania
    i wyłączania."

    Czy mam ważenie że ktoś dał w łapę ?

    --
    [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094]
    [SY] [Cruze 1,8 LT]

  • 2. Data: 2013-10-18 21:47:39
    Temat: Re: Zdobycie homologacji na samochód
    Od: masti <g...@t...hell>

    w Mondeo też nie ma takiej możliwości

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 3. Data: 2013-10-20 23:57:04
    Od: Zbyszek9 <z...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-10-18 21:45, huri_khan pisze:

> [...]
    > niezależnie od tego czy jest zamontowany układ ich automatycznego włączania

    Mercedes A klasse z 2008r kupiony w Polsce , w salonie . Od poczatku
    światła włączały się po uruchomieniu silnika . Przed wyjazdem do Grecji
    w salonie mercedesa w Warszawie al . Jerozolimskie znalazł się po
    godzinnych pertraktacjach jeden fachowiec , który potrafił wejść trochę
    głębiej do menu ustawień i wyłączył światła .

  • 4. Data: 2013-10-21 09:18:53
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Sun, 20 Oct 2013 23:57:04 +0200, Zbyszek9 napisał(a):

> [...]
    > godzinnych pertraktacjach jeden fachowiec , który potrafił wejść trochę
    > głębiej do menu ustawień i wyłączył światła .

    Podejżewam, że tutaj będzie podobnie. Zapewne trzeba będzie coś zmienić w
    oprogramowaniu ale obecnie stanowisko centrali Chevroleta jest "nie bo
    nie".

  • 5. Data: 2013-10-21 11:01:56
    Od: p...@g...com

    --Przypadek nowego modelu Chevrolet Cruze (MY2013). W modelu tym nie ma możliwości
    wyłączenia świateł mijania. Po uruchomieniu silnika włączają się automatycznie.

    pierwsze doniesienia pojawily sie w 2011r bo od wtedy zaczela obowiazywac nowa unijna
    dyrektywa o DRL i GM zaczal tak konfigurowac swiatla dzienne w swoich autach ...
    sprobuj najprostszego rozwiazania czyli poszukaj na forum szewroleta ludka z
    interfejsem i niech to wylaczy

    P.

  • 6. Data: 2013-10-21 11:06:01
    Od: p...@g...com

    update

    co prawda z Opla ale moze zadziala:
    "przypominam, że jeżeli nie chcemy by światła się świeciły automatycznie na zapalonym
    silniku, np. na dłuższym postoju lub w czasie jakiś czynności serwisowych, każdy z
    wprowadzonych wariantów można w każdej chwili dezaktywować poprzez szybkie
    przekręceniu włącznika świateł w prawo do pozycji świateł mijania i z powrotem do
    pozycji świateł wyłączonych; po prostu takie szybkie włączenie i wyłączenie świateł.
    Taka dezaktywacja jest zapamiętana i należy pamiętać, że przy następnym odpaleniu
    silnika już światła nie zapalą się same. Aktywujemy z powrotem w ten sam sposób,
    czyli szybkie włączenie i wyłączenie świateł mijania."

    P.

  • 7. Data: 2013-10-21 16:37:50
    Od: huri_khan <s...@s...pl>

    Dnia Mon, 21 Oct 2013 02:01:56 -0700 (PDT), p...@g...com
    napisał(a):

> [...]
    ... sprobuj najprostszego rozwiazania czyli poszukaj na forum szewroleta ludka z

    Na forum właśnie ten temat się pojawił i obecnie szukamy wyjaśnień w
    centrali oraz w ITS.

  • 8. Data: 2013-10-22 10:49:18
    Od: Miroo <m...@R...o2.pl>

> [...]
    > także wprowadzili ten zakaz. Wiem że Konwencja Wideńska swoje ale z
    > Rumunami się nie dogadam. A Cruze mi się podoba i nie chcę innego :)

    Z tego co słyszałem w niektórych samochodach od dziennych świateł (lub
    automatycznie włączanych świateł mijania) jest specjalny bezpiecznik.
    Jak się go wyjmie, to światła działają standardowo (po staremu), czyli
    dopiero po ich ręcznym zapaleniu.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2013-10-22 13:13:42
    Od: p...@g...com

    --Na forum właśnie ten temat się pojawił i obecnie szukamy wyjaśnień w centrali oraz
    w ITS. -- [Pozdrawiam] [huri-khan][GG 177094] [SY] [Cruze 1,8 LT]

    pod pozycje 0 (wg instrukcji producenta swiatla wylaczone) jakis wesoly Romek
    skonfigurowal wlaczenie swiatel dziennych (a jako ze nie ma dedykowanych dziennych
    wiec zapalaja sie swiatla mijania) ktorych nie mozna wylaczyc bo juz sa w pozycji
    wylaczone :-) ot taki zarcik by GM ... wynika wprost z regulacji unijnych czyli dla
    aut po lutym 2001 DRL musza wlaczac sie razem z silnikiem ... w Polsce GM zapewne
    oleje was z gory (i tak trzeba jezdzic na swiatlach) ale ciekawie robi sie w
    Niemczech gdzie nie ma obowiazku jazdy na swiatlach przez caly rok, ustawiasz na AUTO
    i tyle ...

    P.

  • 10. Data: 2013-10-22 14:02:16
    Od: p...@g...com

[...]