  • 21. Data: 2009-11-12 19:55:51
    Temat: Re: Zdalne uruchomienie komputera.
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 12 November 2009 20:38, Piter S. wrote:
    > Na routerze zrobiłem przekierowanie portu 7 na wskazany komputer.
    > Uruchomiłem na innym komuterze (poza moją siecią) programik Magic Packet
    > i spróbowałem budzić komputer. Nie udało się.
    > Gdy to samo zrobiłem na komputerze w mojej sieci (czyli w LANie), działa
    > bez problemu.
    > Co jeszcze może być nie tak?

    Odpowiedź podałem trzy dni temu, w poście
    <l...@d...viste-family.net>.

    Podpowiedź: Pakiet dochodzi do routera, router myśli sobie "adres docelowy
    należy do mojej podsieci", i zastanawia się, komu (jaki adres mac?)
    pakiet przekazać. Skąd biedny router skołuje ten adres mac? Z kapelusza
    przecież nie wyciągnie...

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 22. Data: 2009-11-12 20:40:46
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mateusz Viste" <m...@n...please> napisał w wiadomości

> [...]
    > należy do mojej podsieci", i zastanawia się, komu (jaki adres mac?)
    > pakiet przekazać. Skąd biedny router skołuje ten adres mac? Z kapelusza

    Tyle, że zrobiłem na routerze przypisanie adresu IP do MACa komputera.

    --
    Piotr

  • 23. Data: 2009-11-12 22:10:47
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Thursday 12 November 2009 21:40, Piter S. wrote:
    > Tyle, że zrobiłem na routerze przypisanie adresu IP do MACa komputera.

    No to pozostaje ci już tylko jedna rzecz: sprawdzić co router wysyła do
    sieci LAN w momencie gdy dostaje pakiet WOL z zewnątrz.
    tcpdumpem obejrzyj czy pakiet w ogóle przedostaje się do LAN (być może
    router dalej - mimo przypisania statycznego adresu mac - głupio pyta "do
    kogo należy IP xxxx?"). Jeśli pakiet dostaje się do LAN, to sprawdź, z
    jakim docelowym fizycznym adresem, oraz czy aby switch na pewno go
    broadcastuje (a powinien, w momencie gdy docelowy adres mac nie znajduje
    się w jego tablicy).

    Ew. spróbuj (dla testu!) przypisać na routerze do IP twojego komputera
    adres FF:FF:FF:FF:FF:FF (albo przepisz twoje obecne przekierowanie, by
    kierować pakiet na adres broadcastowy twojej sieci LAN (typu
    192.168.0.255).

    Co jeszcze: mówisz, że przekierowałeś na routerze port 7, ale nie
    wspominasz nic o użytym protokole, co nasuwa mi brzydkie podejrzenie, iż
    przekierowałeś port TCP/7, a twój wake-on-lan client wysyła pakiety po
    UDP/7... Warto sprawdzić.

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 24. Data: 2009-11-13 20:02:30
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > adres FF:FF:FF:FF:FF:FF (albo przepisz twoje obecne przekierowanie, by
    > kierować pakiet na adres broadcastowy twojej sieci LAN (typu

    nie da rady adresu broadcastowego przypisać do przekierowania

> [...]
    > wspominasz nic o użytym protokole, co nasuwa mi brzydkie podejrzenie, iż
    > przekierowałeś port TCP/7, a twój wake-on-lan client wysyła pakiety po

    Oczywiście jest UDP.

    Ustawiłem również DMZ na IP mojego komputera - nic.
    Podobnie DMZ skierowałem na MACadres mojego komputera - nic.

    Router Linksys WRT120N.

    Co można jeszcze sprawdzić.

    --
    Piotr

  • 25. Data: 2009-11-13 20:59:23
    Od: Mateusz Viste <m...@n...please>

    On Friday 13 November 2009 21:02, Piter S. wrote:
    > Co można jeszcze sprawdzić.

    To, co radziłem wczoraj, a czego najwyraźniej nie zrobiłeś, ograniczając
    się do zadań "praktyczno-testowych"... ;-)

    Pozdrawiam,
    Mateusz Viste

  • 26. Data: 2009-11-14 20:33:08
    Od: Mikołaj Tutak <mtutak(a)nixz*net@nospam.com>

    Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Router Linksys WRT120N.
    > Co można jeszcze sprawdzić.

    Napisz krok po kroku jaką dokładnie masz konfiguracje sieci.

    --
    pozdrawiam
    Mikolaj

  • 27. Data: 2009-11-15 18:48:33
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mikołaj Tutak" <mtutak(a)nixz*net@nospam.com> napisał w
    wiadomości news:hdn4pg$q3r$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Piter S." <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > Napisz krok po kroku jaką dokładnie masz konfiguracje sieci.

    Punktem brzegowym jest modem DSL (DSL TP SA, nie neostrada).
    Za modemem jest switch (mam 5 publicznych adresów IP).
    Ze switcha idą kable do dwóch serwerów, każdy ma swój publiczny adres IP
    83.16.xxx.aa, 83.16.xxx.bb.
    Ze switcha idzie też mój router, któremu przypasano na wejściu WAN publiczny
    adres IP, 83.16.xxx.yy.
    Router ma adres LAN 192.168.1.1, włączony jest DHCP i wireles.
    Do routera przyłaczone są trzy komputery PC, którym adresy IP są przypisane
    do MAC adresów.
    Mój komputer (ten, który chcę budzić poprzez WOL) ma adres 192.168.1.100.
    Na routerze nie ma ustawionej strefy DMZ, ale jest ustawione przekierowanie
    portu UDP 7 na mój komputer (192.168.1.100).
    Na routerze wyłaczony jest firewall.

    --
    Piotrek

  • 28. Data: 2009-11-15 19:57:34
    Od: Krzysztof Rudnik <r...@k...net.pl>

    Piter S. wrote:

    > Do routera przyłaczone są trzy komputery PC, którym adresy IP są
    > przypisane do MAC adresów.

    Przypisane w w DHCP czy w ARP?

    Krzysiek Rudnik

  • 29. Data: 2009-11-15 20:08:56
    Od: "Piter S." <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Rudnik" <r...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    > Przypisane w w DHCP czy w ARP?
    >
    > Krzysiek Rudnik

    W DHCP (opcja DHCP Reservation).
    A jak zrobić na tym modemie (o ile się da) w ARP?

    --
    Piotr