  • Data: 2013-03-11 15:02:36
    Temat: Re: Zbliża się wyłączenie analogowej i...
    Od: "Anerys" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Szczesniak" <t...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:slrnkjrnmm.3bu.tszczesn@tomek.dom...
    > Dnia Fri, 8 Mar 2013 12:45:34 +0100 na fali pl.misc.elektronika stacja
    > Anerys <s...@s...pl> nadala:

    > Wszystkie te systemy były ze sobą niekompatybilne, chość NTSC i PAL miały
    > zbliżoną zasadę działania.

    Fakt, trochę żle się wyraziłem... Miałem na myśli to, że pierwotny SECAM był
    zorganizowany na tyle inaczej, że telewizory, aby go odebrać, musiały mieć
    dodatkowo robiony tor - i nie wystarczyło tam zwykłe transkodowanie...
    Co do NTSC-PAL znajomy inżynier elektronik powiedział mi, że coś tam trzeba
    scałkować i teoretycznie można by "jechać". Ale to dawno było temu, a nie
    podpytywałem więcej...

    > Też. Po prostu tu najprostszymi środkami dało się zapewnić i uytzymać
    > sensowny poziom jakości, choć jakość maksymalna do osiągnięcia niebyła
    > wysoka.

    Ale za to, jeśli coś sie rozjechało, to konkretnie. Trochę nie tak cewka w
    dekoderze i już mamy kolorową rzygowankę...

    > Bo i też bardzo krótko stosowano urządzenia czysto kompozytowe. Potem
    > miały one po prostu kodery i dekodery na wejściach, a obróbka była
    > przeprowadzana na sygnała różnicowych lub RGB.

    W ostatnim etapie chyba w ogóle wszystko robione w PAL, a tylko na nadajniki
    było wypluwane po transkodowaniu. I fajnie, jeśli OTVC był zrobiony tak, że
    ów SECAM znów transkodował na PAL :))