    Date: Wed, 27 Apr 2011 08:24:18 +0200
    From: Wally Gatorek <w...@p...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Zatyczki do uszu

    W dniu 24-04-2011 11:11, marvin pisze:

    > Wiele sezonow i dziesiatek tysiecy km jezdzilem bez zatyczek. Podejscie
    > mialem "nie bo nie", poza tym sama mysl o wkladniu czegos do uszow mnie
    > wkurzala. W zeszlym roku kupilem sobie te drogie Alpine (za 70 kilka
    > zlotych). No i teraz juz sobie nie wyobrazam jazdy bez tego. Drobna rzecz a
    > swietnie poprawia komfort.

    > Acha, tu moze duzo zalezec od kasku. Ja mam szczekowca z najnizszej polki,
    > calkiem mozliwe ze jego halas kilkakrotnie bije dopuszczalne normy i
    > dlatego
    > po zalozeniu zatyczek jest tak fajnie. Przy dobrym kasku roznica nie musi
> [...]

    A ja z kolei mam szczękowca z wysokiej półki - Schubertha C3, ale
    dłuższych tras bez stoperów sobie nie wyobrażam. Na Trampku jeszcze
    jeździłem bez, ale teraz mam jakoś inaczej szybę i całkiem spory hałas w
    garnku. Zresztą i wtedy stopery mocno uprzyjemniały jazdę.

    Jeśli chodzi o same zatyczki - używam najzwyklejszych woskowych
    jednorazówek z apteki. Jakoś piankowe mi nie pasują - trudno się je
    wkłada, łatwo wypadają. A jeśli wyjmę na chwilę na stacji benzynowej,
    czy na postoju, to potem już w żaden sposób nie mogę wpasować.

    Kiedyś dostałem takie przemysłowe - szwagier pracował w jakiejś fabryce
    czy coś. Były na sznureczku i jako jedyne pasowały rewelacyjnie, do tego
    tłumiły nieco inaczej niż woskowe - lepiej było słychać silnik. Niestety
    już ich nie mam, a pudełko wyrzuciłem - nawet nie wiem co to za firma była.

    Pozdrawiam!

    --
    /(o)(o)\ Wally Gator, CBF 1000
    \ ~~~~ / "Writing about music is like dancing about architecture"