  • Data: 2023-01-14 13:01:05
    Temat: Re: Zastosowanie ChatGPT tutaj
    Od: heby <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 14/01/2023 10:31, Marek wrote:
    >> Nie.
    > Co nie? Że milion ludzi straci pracę?

    Rewolucja przemysłowa pozbawiła pracy masę kopaczy rowów, praczek
    śródlądowych, krawców, palaczy w domowych kotłowniach, kowali czy bendarzy.

    Jak ją oceniasz z naszej perspektywy? Zła była?

    > Kwestionujesz, że zwolniłem
    > grafika?

    Nie. Najwidoczniej mu się należało. Skoro da się go zastapić maszyną.
    Niech się zajmie czymś bardziej produktywnym.

    > To jest fakt a nie biadolenie o przypuszczeniach. Mam poszukać
    > w lodówce czy się nie schował?

    Biadolenie jest po stronie zwalnianych grup a nie Ciebie. Ostatnio taką
    grupą są pracownicy massmediów. Niby to jeszcze się trzyma, ale
    niezależni producenci, choćby z głupiego YT, trzymaja poziom o kilka
    pięter wyżej, niż patodzinnikarstwo z TV. Czy to prawidłowa zmiana?
    Bądziesz płakać, jak zwolnią Holecką czy Perejrę? Patologia i tandeta
    zastępowana jest inną technologią. Nie ma w tym nic złego, choć wielu
    konserwatystom dupy pękają z hukiem.

    > Do generowania grafik na stronie nie potrzebuje zatrudniać Matejki

    Do uszycia koszuli tez nie trzeba 10 krawców tylko jedna maszyna
    obsługiwana przez mechanika. To prosta czynnośc, nie wymagająca
    jakichkolwiek wielkich umiejętności, co najwyżej nieco powyżej normy.

    > ani
    > tworzyć nowych gatunków bo jak mawiał klasyk  "lubię tylko te filmy,
    > które już widziałem".

    Tak, ale wobec tego, czym jest sztuka? Kręceniem się w kółko wokół
    następnego obrazu holenderskiego artysty z grubą babą? Postęp, w tym i w
    sztuce, odbywa się przy udziale ludzi którzy nie zajmują się chałturą.
    Nie masz się co martwić.

    > I bardzo dobrze, do internetowych chałtur Matejko nie jest potrzebny.

    I dlatego zastępuje go AI. A chałturodawcy drą się, że im chleb odbierają.

    Pamietasz jak wchodził excel a lata po nim programy księgujące? Księgowe
    najpierw rechotały, potem pukały się w głowę a potem zajęły się czymś
    innym, niż debilne podliczania słupków. Pożytecznym. Z artystami też
    tak, mam nadzieję, będzie.

    > To, że trzech albo czterech "artystów" na świecie przetrwa przez AI

    Dramatyzujesz. AI odsieje chałturę i tyle. Artystów zostanie o wiele
    wiecej, ale to będą artyści przez większe A niż obecna średnia
    milelnialsa siedzącego przez photoshopem.

    > kogo obchodzi. Natomiast miliony chałturników jednak obchodzi czy będą
    > mieli jutro pracę.

    Kopanie rowów dalej nie da się w 100% zautomatyzować. Dlaczego uważasz
    że nie znajdą pracy?