  • Data: 2011-12-30 07:34:33
    Temat: Re: Zasilanie o 20:59:02
    Od: TomaszB <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 29.12.2011 21:26, Piotrne pisze:
    > Witam,
    >
    > od długiego czasu zauważam krótkie przygasanie świateł domowych
    > codziennie o godzinie 20:59 i 2 sekundy. Mieszkam w Gliwicach.
    > Czy ktoś to jeszcze zauważył? W innych miastach też?
    > W ciągu dnia też chyba jest (nie notowałem godzin, ale też
    > było to 58 sekund przed pełną godziną).

    Kiedyś, ale to dawne czasy, podobna sytuacja była w Białymstoku.
    Tu przyczyną było przełączanie miasta na zasilanie z Białorusi.
    Przełączanie było właśnie wieczorem i rano. Rano niezauważalne
    (przynajmniej dla mnie bo spałem), wieczorem światło na moment przygasało.
    W tamtych czasach białoruski system nie trzymał parametrów i nie można
    go było łączyć bezpośrednio z systemem Polskim.
    Teraz zapewne jest już ok, ale linia 220kV Białystok - Roś stoi
    niewykorzystywana do przesyłania energii.
    W Twoim przypadku może być coś podobnego, z tym że przełączenie może być
    np. na nocne zasilanie wyspowe z miejskiej elektrociepłowni.
    W zakładzie energetycznym panie z BOK raczej Ci tego nie wyjaśnią ;)
    Najwięcej informacji o tego typu sprawach mają zwykle wykładowcy od
    stacji elektroenergetycznych i wytwarzania energii na wydziałach
    elektrycznych lokalnych uczelni.
    Adresy mailowe znajdziesz na stronie uczelni, prześlij pytanie i swoje
    obserwacje, ktoś powinien odpowiedzieć :)