  • Data: 2016-03-09 01:22:18
    Temat: Re: Zasilacz USB 5V z lidla
    Od: John Smith <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 07-03-2016 19:28, Killer2 wrote:
    > W lidlu jest za 16zł zasilacz sieciowy USB 5V
    >
    > http://www.lidl.pl/pl/oferta.htm?action=showDetail&i
    d=55364

    > Podobno jest 2.1A tak jest napisane na nalepce, ale wymiary na to nie
    > wskazują, jak sprawdzić wydajność prądową?
    >
    > ma służyć jako ładowarka do wszystkiego od tableta który wymaga 2A po
    > komórki

    Zamiast gadać, nabyłem metodą kupna wspomiany zasilacz i przebadałem.
    Jak obciążenie służyły kolejno dołączane rezystory mocy 15/5W.
    Rzeczywiste obciążenie mierzone omomierzem z korekcją na kable.
    Rezystory z założenia w stanie zimnym. Mogłem nie dotrzymać tego
    warunku dla 4.79V
    Rezystory podłączone wprost pod wtyk USBA.

    Pomiary wykonywane tylko przez kilka sekund.
    Robc Lidl[V] Iobc[A]
    15.5 4.96 0.32
    7.4 4.87 0.66
    5.0 4.88 0.98
    3.6 4.79 1.33
    3.0 4.88 1.63
    2.3 4.88 2.12
    2.0 4.88 2.44
    1.8 4.82 2.68
    1.6 4.33 2.71

    Jak widać, przetwornica ma niezłą przeciążalność.
    Zwarcie wyjścia amperomierzem, też jej szkody nie zrobiło.

    Przy długotrwałym obciążeniu (30 minut), dla 6 rezystorów 2.3Ohm,
    obudowa robi się ciepła, około 40°C i napięcie Uwy=5.01V

    Po otworzeniu obudowy, widać 4 elektrolity, wszystkie na 105°C.
    K.