  • 11. Data: 2009-05-19 19:55:47
    Temat: Re: Zasilacz
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:19052009.4B1D1ECA@budzik61.poznan.pl...
    > Powtorze jeszcze raz - czy dobrze rozumiem ze kiedys kompy brały wiecej
    > pradu z 5V, stad zasilacz o charakterystyce 5V - 27A, 12V - 15A był dobry
    > do starszch PC, natomiast poniewaz ten komputer miał około roku, mozna
    > przypuszczac ze powinien miec raczej mocniejsza linie 12V niz 5V.
    > Dobrze mysle?

    procesory zasilane z linii 5v to zamierzchla przeszlosc (athlony xp i p3)

    > To ze tamten zasilacz linie 12V miał byc moze wystarczajaca nie
    > zmieniałoby
    > faktu, ze lepszy byłby z mocniejsza linia 12V.

    nie bylby znaczaco lepszy, co najwyzej oferowalby wieksze mozliwosci
    rozbudowy

    > Oczywiscie wszystko pod
    > warunkiem ze dobrze rozumiem te "przemiane" z 5 na 12V.

    dobrze

    > ma dodatkowa wtyczke.

    grafika?

    netowe kalkulatory mocy zasilacza to nie jest specjalnie wiarygodne
    zrodlo, ale pozwala *oszacowac* moc zasilacza

    E8200 na X38 i HD4850, hdd, dwie kostki ramu pare wentylatorow
    to 15A z linii 12V i po 2A na 3.3V i 5V czyli *idealny* zasilacz
    200W dal by rade

    w praktyce zastosowanie dowolnego nowego PORZADNEGO zasilacza
    300-400W wystarczy

  • 12. Data: 2009-05-19 19:58:39
    Od: Grzegorz Prędki <"klark[USUN"@TO][malpa]transkomp.com>

> [...]
    > faktu, ze lepszy byłby z mocniejsza linia 12V. Oczywiscie wszystko pod
    > warunkiem ze dobrze rozumiem te "przemiane" z 5 na 12V.

    Tak. Dawniej najwazniejsza byla linia 5V, od paru lat ma ona duzo
    mniejsze znaczenie. W tej chwili patrz na charekterytyki linii 12V.

  • 13. Data: 2009-05-19 20:24:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@g...USUNTO.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Akurat ostatnio zmierzyłem sobie miernikiem poboru mocy ile ciągnie
    > mój zestaw z Radeonem HD4850 - przy pełnym obciążeniu sięgnął może
    > 260W :)

    co prawda zwykłym miernikiem "allegrowym" ae mój sempron 3000 z 2gb ram,
    zintegrowana grafa, 3 x HDD, nagrywarka DVD i karta TV nie przekracza 90W.
    :)

    "Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
    Blaise Pascal