  • Data: 2023-12-25 21:17:40
    Temat: Re: Zasada niezachowania
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Monday 25 December 2023 at 19:22:28 UTC+1, sundayman wrote:

    > albo podłączyć do sąsiada.

    Zbudowałem koledze koncentrator solarny.
    Wygląda jak duża antena satelitarna, podąża za słońcem i w ognisku umieszczony jest
    jeden koniec światłowodu i energia termalna jest przesyłana światłowodem do jego
    mieszkania na poddaszu kamienicy.

    Przed laty zaprojektowałem taki system doświetlania domów, zasłoniętych galerią
    handlową, zwany sztucznym słońcem.
    I też paraboliczna antena dużych rozmiarów koncentruje promienie słońca w ognisku, w
    którym umieściłem jeden koniec elastycznego światłowodu i energia słoneczna jest
    przesyłana kierunkowym, elastycznym światłowodem
    na okna zasłoniętych budynków

    To bardzo innowacyjna technologia, patent pending, a rynek jest wart miliardy $$$
    i prezentowałem ją na Kongresie Klimatycznym w Dubaju i chcą ją zastosować w 1000
    lokalizacjach w Abu Dhabi

    Duże zainteresowanie tą innowacyjną technologią wykazał koronowany książe Abu Dhabi