    From: "Anerys" <s...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Żarówki w USA świecą jaśniej?
    Date: Thu, 2 May 2013 13:23:45 +0200

    news:1qlou799cirft.1jz4vyyq6d870$.dlg@40tude.net...

    > Kto wie, moze i tak.
    >
    > Zauwaz ze w wielu przypadkach jest tak robione.

    No, ale żeby to było w takiej samej skali, żeby było jak to porównać. Ja
    sobie niby mógłbym halogenika 230 zamknąć w jakiejś małej banieczce, a
    takiego 12 w dużej... ale chciałby porównać identyczne wymiarami żarówki z
    identycznymi, lub bardzo podobnymi (by widoczna długość obiektu) włóknami.
    Skoro miałem już w łapie żarówkę 24/60W o identycznych wymiarach jak ta na
    230 (no, ja wiem, że średnica włókna i podwójnie zwinięta spirala, takie
    tam), to chciałbym je porównać, tzn. 24/60 porównać z 230/60. Na swojej
    centrali miałem gniazdka 24V przemiennego, wpinało się lampę, jak trzeba
    było coś pogrzebać przy urządzeniach. 230 (wtedy jeszcze 220) też było, ale
    BHPowcy by się pluli, gdybysmy te na 230 podpinali.