  • 1. Data: 2010-04-26 06:31:42
    Temat: Żarówka energooszczędna wyłączona, lekko błyska
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Kupiłem żarówkę energooszczędną jakieś czeskiej firmy o skuteczności 130W.
    Żarówka świeci prawidłowo ale po zgaszeniu widać bardzo słabe co jakiś czas
    rozbłyski których nie widać pod kloszem. Czy to normalne ?

  • 2. Data: 2010-04-26 06:36:03
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    user wrote:
    > Kupiłem żarówkę energooszczędną jakieś czeskiej firmy o skuteczności 130W.
    > Żarówka świeci prawidłowo ale po zgaszeniu widać bardzo słabe co jakiś
    > czas rozbłyski których nie widać pod kloszem. Czy to normalne ?

    Normalne o ile posiadasz włącznik z neonówką. Posiadasz ?

  • 3. Data: 2010-04-26 07:02:10
    Od: "user" <a...@g...pl>

    > Normalne o ile posiadasz włącznik z neonówką. Posiadasz ?

    Posiadam... już kumam
    Czyli to normalne mam nadzieję że za bardzo mi nie skróci żywotności żarówki

  • 4. Data: 2010-04-26 07:04:50
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    user wrote:
    > Posiadam... już kumam
    > Czyli to normalne mam nadzieję że za bardzo mi nie skróci żywotności
    > żarówki

    Nie wiem, ale wisiała taka mrygająca energooszczędna przez 3 lata i
    działała. Przy czym na zewnatrz. Nie wiem czy bym wytrzymał taki
    stroboskop podczas snu.

  • 5. Data: 2010-04-26 08:09:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "user" <a...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Posiadam... już kumam
    > Czyli to normalne mam nadzieję że za bardzo mi nie skróci
    > żywotności żarówki

    Niektorzy twierdza ze skroci.

    Zmierzyc napiecie startu swietlowki, prad neonowki, i zamontowac do
    zyrandola rezystor lub kondensator ..

    J.

  • 6. Data: 2010-04-26 08:53:07
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 26 Apr 2010 08:31:42 +0200, user napisał(a):

    > Czy to normalne ?

    Tak. Jeśli chcesz tego uniknąć, połącz (w lampie lub na kostce) równolegle
    do tej świetlówki kondensator 10-100nF/630V lub opornik 100-200kom/1W.
    --
    Jacek

  • 7. Data: 2010-04-26 10:46:18
    Od: "user" <a...@g...pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Tak. Jeśli chcesz tego uniknąć, połącz (w lampie lub na kostce)
    > równolegle
    > do tej świetlówki kondensator 10-100nF/630V lub opornik 100-200kom/1W.

    Opornik równolegle ? przecież to zadziała jak grzałka lub żarówka ;)
    z tym kondensatorem to chyba tak zrobię.

  • 8. Data: 2010-04-26 11:43:18
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello user,

    > Opornik równolegle ? przecież to zadziała jak grzałka lub żarówka ;)

    Jak w szkole uczyli prawa Ohma, to rzucałeś w nią cegłami, czy miałeś
    lepsze zajęcie? Rezystor 100 kom/1W podłączony do 230W żarówką na
    pewno nie będzie. A te niewiele ponad pół wata trudno nazwać grzałką.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2010-04-26 17:53:34
    Od: "user" <a...@g...pl>

    > Jak w szkole uczyli prawa Ohma, to rzucałeś w nią cegłami, czy miałeś
    > lepsze zajęcie? Rezystor 100 kom/1W podłączony do 230W żarówką na
    > pewno nie będzie. A te niewiele ponad pół wata trudno nazwać grzałką.

    Nie jestem już dzieckiem wiec mam prawo nie pamiętać szczególnie że moim
    zawodem jest inny zawód a czego nie używasz to zapominasz.

  • 10. Data: 2010-04-27 06:27:40
    Od: gary <g...@w...com>

    W dniu 2010-04-26 19:53, user pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Nie jestem już dzieckiem wiec mam prawo nie pamiętać szczególnie że moim
    > zawodem jest inny zawód a czego nie używasz to zapominasz.
    podłącz kondensator, poprawisz cosinus fi na twojej ulicy :)